saturday night.

Nu var det ett bra tag sedan jag skrev nåt här. Fy på mig. Men det har hänt alldeles för mycket den senaste tiden för att jag ens har orkat skriva nåt här. Men nu bestämde jag mig till slut för att göra ett tappert försök att försöka få ner allting. Jag kommer säkert glömma hälften av allting jag egentligen vill berätta, men då får jag väl skriva det nån annan gång. Och jag vill bara förvarna alla om att det här kan bli ett lååångt inlägg. så det är inte säkert att ni orkar läsa hela vägen ner..

Jag får väl i alla fall börja med att berätta att den där semestern med husvagnen jag skulle iväg på förra gången jag skrev, den blev inte riktigt som vi hade tänkt. Dagen vi skulle åka började med att vi fick avliva ett av våra marsvin. inte jättekul..
Sedan hade vi planerat att vara borta i ungefär två veckor. Men vi åkte hem redan efter 4 dagar. Anledningen till det var att min lillebror blev sjuk redan andra dagen vi var borta. Han började kräkas och sånt, så vi trodde han hade fått magsjuka. Det gick dock inte över, och tredje kvällen/natten blev han riktigt dålig. Så vi fick ringa efter ambulans, och min bror fick åka in till Karlstads sjukhus. (Vi var då i Filipstad som ligger en bit ovanför Karlstad.) Det visade sig att min lillebror hade fått Diabetes, så vi fick helt enkelt avbryta semestern. Mamma stannade kvar i Karlstad med brorsan, medan jag och mammas kille åkte hem till Borås igen.
Dagen efter fick brorsan och mamma åka ambulansflygplan till Landvetter och sedan ambulans till Borås lasarett och där fick han sedan stanna i ungefär nästan två veckor. Han mådde bra hyffsat snabbt igen, men måste ändå stanna på sjukhuset för att lära sig att ta sitt insulin och allt det där.
Nu har han fått komma hem iaf, men är fortfarande inskriven på sjukhuset. men förhoppningsvis blir han utskriven på måndag.
Jag sov även en natt på sjukhuset hos honom, så nu har jag fått erfarenhet av både sjukhusets tältsängar och sjukhusmat. Det var väl inget vidare nåt av det, men det dög.
Nu lär det väl bli en hel del förändringar, framförallt för min lillebror, men även för alla oss andra i familjen. Vi måste äta på mer regelbundna tider, och vi måste ha hyfsat bra koll på brorsan, så vi kan lära oss hur han mår när han ligger högt/lågt. Men det dröjer väl ett tag, sedan lär väl det vara vardag för alla. Förhoppningsvis blir det inga problem i alla fall.

Nu till något mer positivt. för en vecka sedan fyllde john 18 :) Så då var det party för honom i Viared. Det var riktigt trevligt, och väldigt kul att träffa lite klasskompisar igen.
Efter partyt hos John åkte jag, Malin och Fanny med Emelie i hennes båt över sjön till Sandared. Fanny skulle hem till sig för hon skulle jobba kl. 6-10 morgonen därpå, och jag och malin skulle sova över hos Emelie. När vi kom hem till Emelie, blev vi dock inbjudna till hennes kusin som bor granne med dem, så jag, Malin och Emelie fortsatte festen där.
Dagen därpå sov vi ända tills Fanny kom och plingade på dörren, efter att hon hade jobbat. Och då blev det morgondopp i sjön. Sedan var det sola och bada som gällde hela dagen. Hur gött som helst :) Men inte nog med det, på kvällen åkte vi även ut med Emelies båt och åkte ring och vattenskidor. Första gången jag testade båda. Men det var hur kul som helst :D Trots ett par kallsupar ^^

De senaste dagarna har det bara blivit massa sola och bada också, och jag börjar väl bli lite brun åtminstone. ^^ Helt underbart med lite riktig sommar äntligen, även om det regnade en del idag. Hoppas det fina vädret kommer tillbaka igen. Man är såå mycket gladare när solen skiner :) Och jag gillar att vara glad, det gör väl alla? =)

Nu kommer jag inte på nåt mer, som skulle kunna vara av intresse, att skriva, så jag slutar helt enkelt här.

För er som läst ända hit. Tack för att ni orkade =)
Have a nice, puss.

I think I might like you.
But, why are boys so damn difficult to understand?

Kommentarer
Postat av: J-S Viared :R

Klart det va kul när jag fyllde år ! :D



Riktigt tråkigt med din lillebror =( men det kunde ju vart värre faktiskt :O

2008-08-04 @ 22:24:42
Postat av: P

Självklart.. och snart(?) är det min tur att bli 18 ^^



Mm, jo det kunde ju det. Finns ju trots allt jättemånga som har diabetes faktiskt. =/

2008-08-04 @ 22:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0