skolalalaalaa!

Igår bar det av till Örebro tillsammans med pappa och drygt hundra andra guliganer. Lite lagom förväntansfull och glad. Ända tills det gick för jävla dåligt för Elfsborg. Helt usel match, blev aldrig nåt bra spel och ingen bra stämning. I andra halvlek hade Elfsborg visserligen några bra lägen, men Bella sumpade flera av dem. Matchen slutade 2-0 till Örebro. Fyfan. Elfsborg har inte vunnit borta mot Örebro sedan 1970. Vad händer?!?!  Det enda som gjorde mig en aaning gladare var att Ishizaki blev matchens lirare. I Borås tidning idag var han också den enda som fick 3 knallar. alla andra fick 1 eller 2. Uselt helt enkelt.
Jaja... bara att skita i det nu. Får hoppas på att de slår Ljungskile hemma nu på måndag. Annars är väl SM-guld nåt att bara drömma om.

Efter att ha kommit hem vid 12 inatt och somnat ungefär en halvtimma senare så var det lite småsegt att gå upp kl. 6 imorses. Trots det så snoozade jag inte! *stolt-som-bara-den*. Det är ju en del av mitt nya liv. "Sluta snooza" ^^
Och det var nog tur att jag gick upp såpass tidigt ändå. För det visade sig att hela min familj hade tänkt duscha den här morgonen. Som tur var hann jag in i duschen som nummer två, annars vet jag inte hur det hade gått ^^
Imorses åkte jag också buss tillsammans med min storebror för första gången på vääldigt länge. Han började på högskolan i Borås idag :)

Första lektionen: Fysik B - Yihaa, vad skojigt.  körde igång stenhårt med en gång, och fick läxa till på onsdag (som jag för övrigt redan har gjort - ytterligare en del av mitt nya liv. "Börja plugga")
Efter fysiken hade vi Digital Portfolio, som inte ens är nåt riktigt ämne, utan är en lektion som är till för att göra det som behövs i de andra ämnena. Men eftersom vi inte hade nåt att göra, så varade den lektionen i ungefär en kvart, och sen hade vi håltimma i typ en timma innan dagens sista lektion; Religionskunskap A.  Var en ganska intressant lektion om jag får säga det själv. Inledde kursen med att diskutera 'meningen med livet' i grupper. Min grupp flummade iväg rätt rejält, och vi började spekulera i huruvida det finns spöken och andar eller inte. Vi hann även med att hata frågan "Vad finns utanför Universum? För det kan ju faktiskt inte vara oändligt!" 
Även på denna lektionen fick vi läxa, men inte så jobbig iaf. Läsa en text bara, till på måndag nästa vecka.

Usch.... Nu har jag skrivit alldeles för mycket igen! Fick en så kallad utskällning av John idag för att jag skriver uppsatser på min blogg ^^ (Även det hanns med att diskuteras på Religionen ^^)  Haha, ja, det har iaf varit en rätt go dag. Imorgon väntar två Matte D lektioner, och så Samhällskunskap B. Inget jag direkt ser fram emot. Men jag överlever nog :) Efter skolan blir det iaf Träning =) (del tre i mitt nya liv; "Träna" ^^ )
Nej nu MÅSTE jag sluta skriva!! Helt galet att man kan skriva så mycket en dag, och ha fullständig idétorka en annan ^^
Och ja, till er som har läst ända hit. TACK för att ni orkar läsa all skit jag skriver :)

Tack och hej.

Maybe I will never be
All the things that I want to be.
But now is not the time to cry
Now's the time to find out why.


Kommentarer
Postat av: Costa

Why SO serious? =D

2008-08-27 @ 23:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0