tisdag

Idag var man ju då i självaste Göteborg med John och hälsade på Hampus. Det var riktigt trevligt :)
Tog 11.35 bussen till gbg, och därifrån åkte vi sedan med röd express till Landvetter där Hampus bor. Hos Hampus blev det lite singstar och allmänt tjöt, sedan lagade vi fiskpinnar och potatis. Pojkarna tog lingonsylt till det, men jag tyckte det såg så skumt ut, så föredrog nån dressing av nåt slag :)
Efter att vi käkat den alldeles utomordentligt utsökta maträtten, begav vi oss in till Göteborg för att kolla på bio. Eftersom det var ett tag kvar innan bion skulle börja när vi kom dit, så gick vi och satte oss i nån park nånstans. Verkade dock vara fyllefolkets park, och det hängde massa fulla emo/punkare-wannabes där. Inte alltför mysigt kanske. Efter ett tag så kom Hampus syster och hennes kompis och pratade med oss ett tag, men sen var vi tvungna att gå till bion.
När vi kom till bion var det långa köer, och Biopalatset hade tydligen nåt problem med datorerna, så man kunde inte få sina biljetter. kändes ju inte jättekul, med tanke på att det var 15 minuter kvar tills filmen vi skulle se började. Men eftersom vi hade såna där "gratisbiljetter" som vi hade bokat med på internet innan, så fick vi gå in i salongen ändå, och sätta oss var vi ville.
Vi såg iaf "My Blueberry Nights", och det var nog den sämsta filmen jag sett på länge. Så grymt seg och tråkig. ^^ Den är verkligen ingen film jag rekommenderar. Det sjuka är att den har fått jättebra recensioner och sånt =O Men det var iaf ingen film för mig, och Hampus och John tyckte också den var kass ^^

Efter bion gick vi till centralstationen förr att ta buss 100 hem. Tyvärr så hade vi precis missat en buss, så vi fick vänta 50 minuter på nästa. (Hampus tog såklart sin röda express hem, och behövde bara vänta i tio minuter ^^) men under tiden vi väntade passade vi på att äta glass, även om John den gnällspiken slängde typ halva sin för att han tyckte den smakade gammalt ^^
Vi träffade även Louise och några av hennes kompisar, som hade varit på Liseberg och som skulle åka samma buss hem som oss. =)

oj, vilken fin skylt?! John surade för att jag lekte turist ^^

Jappjapp, det har varit en trevlig dag, och nu är jag trött, så nu tänker jag gå och lägga mig :)
ha det braoo! pusshejsvejs

What we do in life echoes in eternity.
What do I have to do, to make you recognize me? To make you like me?

Kommentarer
Postat av: J-S

HAHA den SÄMASTA FILEM NÅGONSIN, tur att det va gratis annars hade jag brutit ihop :P och ja ibland är du pinsam ;)

2008-08-06 @ 20:54:08
URL: http://partyforone.blogg.se/
Postat av: P

hihih. ja det var tur ^_^

japp, jag är alltid pinsam :D

2008-08-06 @ 20:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0