The seasons come and go

Den här dagen började inte bra! Vaknade 08.08 tack vare att jag fick ett sms från john där det stod "vi är i skrivsalen i röda villan". Jag fattade såklart inte ett piss, innan jag tittade på klockan och insåg att jag hade försovit mig ganska rejält. Min första lektion började för 8 minuter sedan, och john var snäll och skickade ett sms för att han trodde att jag inte visste var vi skulle vara, och därför inte var i tid. Men nej, det slutade med att jag kom till skolan klockan nio, och då tyckte jag inte att det var någon mening med att gå den sista stunden på lektionen, så då gick jag och skrev ut min samhällskunskap och sedan gick jag till Arkens rum nere i källarn och spelade lite gitarr innan några av mina kompisar kom dit. Det första malin säger när hon ser mig är "skolkare!" samtidigt som hon ler med hela ansiktet. Visst, visst. Jag får väl skylla mig själv! =) Men jag måste ha gått i sömnen i natt eller nåt. För jag är 100% säker på att jag satte klockan på väckning igår (jag tror jag kollade tre gånger till och med) och den ringde inte imorses. Nu tror ni säkert att jag bara har stängt av den och inte kommer ihåg det, men mamma sa att hon inte heller hade hört den, och därför hade hon trott att jag hade sovmorgon. Mamma brukar nästan alltid annars väcka mig om jag inte går upp lika tidigt som vanligt och fråga när jag börjar, om hon inte är säker på att jag har sovmorgon, men inte idag. Nejnej. Just idag när jag verkligen inte hade sovmorgon, då struntade hon medvetet i det, för att hon inte ville att jag skulle bli sur på henne. suck.

Trots den jobbiga starten har det ändå varit en trevlig dag. De två lektionerna jag faktiskt var på var inte alls så jobbiga som de ibland kan vara, och jobbet efter skolan var inte heller lika segt som vanligt. Trots att jag jobbade ända till 18.15 kändes det som att jag hade kunnat jobba nån timma till, om jag bara hade haft något mer att göra :P
Nu är det logistik-plugg som gäller, men jag har bestämt mig för att sova tidigt idag! Imorgon är det veckans segaste dag, och jag känner att jag nog skulle behöva en natt med 8 timmars sömn. Vi får se hur det går bara.. Jag brukar ju inte vara så bra på det där med att lägga mig i tid.




All I do is think of you

I'm on the long road home
The road that leads me straight to you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0