24 november

Exakt en månad kvar till julafton! Man börjar få lite ångest över julklappar och allt det där som måste ordnas innan jul. Det jobbiga är ju att jag har så himla många jag måste köpa till och jag vill alltid ge nåt som verkligen uppskattas till alla, så det brukar bli rätt mycket pengar, men med min ekonomi som fattig student utan jobb blir det inte lätt den här julen asså. Men jag ska nog få ihop det något vis! Jag är faktiskt ganska glad över att jag slipper (förhoppningsvis) allt som måste ordnas innan jul bara. Helt seriöst så är min släkt helt crazy när det gäller julen och jag blir bara stressad när folk börjar diskutera och är oense om allt. Visserligen är det ju ganska roligt också, men jag uppskattar faktiskt inte julen lika mycket som jag gjorde som liten, men det är väl kanske inte någon som gör..

Men för att släppa det där med julen för ett tag, ända tills jag måste börja tänka på julklappar på allvar liksom, kan jag ju berätta att jag hade seminariet i Arkitekturens grunder idag. Det var verkligen inte lika hemskt som jag hade befarat utan det var riktigt intressant och roligt, så det gick jättebra. Jag var faktiskt med i diskussionerna en hel del och min frågeställning diskuterades väldigt länge, så jag är nöjd.

Imorgon och resten av veckan också för den delen blir det grupparbete. Vi har till och med planer på att jobba lite i helgen och sedan belöna oss själva med utgång på lördag kväll. Det ser jag verkligen fram emot eftersom jag inte varit ute "på riktigt" nån endaste gång här i Malmö än. Jag kan ju samtidigt passa på att indirekt fira Rasmus lite då också eftersom han fyller år på lördag. Kanske lite trist att inte vara i samma stad och fira, men det får väl gå ändå. hihi ;)

- Paulina

Kommentarer
Postat av: Marita

Crazy? Hmm, hoppas verkligen inte att du menar mig! Jag ser fram emot en lugn skön jul med god mat och att vi får tid att bara vara med varandra.

Kramis från mamma

Ps det blir jättebra med plastpåsar från GeKås ;)

2009-11-25 @ 08:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0