1 oktober

Trots att jag behövde gå upp alldeles för tidigt för mitt eget bästa imorse (började nämligen skolan klockan nio) så har detta blivit en fullspäckad men verkligen jättetrevlig dag. Den började med ritningslektion och jag kom riktigt långt med min ritning, har bara detaljer och materialbeskrivningarna kvar, får hoppas på att det inte blir alltför svårt. Efter detta träffades vi i min grupp för att försöka komma nånvart med uppgift två. Vi var på "betongkilen" och stegade ut ungefär hur stor den är och började även planera för vad vi ska göra om den till. För att ni ska förstå vad jag pratar om har ni en bild här på området som vi i uppgift 2 ska "göra" till ett mer attraktivt ställe.


Efter att jag cyklat hem i riktigt höstrusk med regn, löv som yr runt och kastanjer som far ner från träd och träffar bilar och folk i huvudet bestämde jag och Rasmus oss för att testa Europas största friskis dvs. det som ligger på Johanneslust. Det var som ni kanske förstår stort och det var riktigt fräsht! Bara omklädningsrummen kändes jättelyxiga. Gymet var uppdelat på två våningar med konditionsmaskiner på nedre plan och styrkemaskiner på övre plan. Det är synd att Johanneslust ligger så långt bort ifrån mig, det tar ungefär 30 min att cykla, för jag hade jättegärna tränat ofta där.

Ikväll har jag varit och bowlat och käkat med större delen av klassen. Jag hade inte bowlat på flera år innan och var lite orolig för att jag skulle göra bort mig totalt, men det gick faktiskt riktigt bra och det var verkligen jättekul. Inte bara själva bowlingen utan att klassen hittar på nåt tillsammans. Än så länge är inte klassen jättetajt och det har bildats lite smågrupperingar, men jag tror att om vi hittar på mer såna här saker så kommer klassen att bli riktigt bra tillslut!

Imorgon är jag ledig och det ska jag fira med att försöka gå upp tidigt och plugga lite, sen träna klockan 12 med en klasskompis. Tänkte köra ett spinningpass, vilket jag inte gjort på evigheter, så vi får väl se hur det går.

Tänkte att jag skulle lägga upp ett par bilder från min lägenhet, eller källarvåning kanske jag ska säga eftersom jag hyr en slags lägenhet i en vanlig villa. Första bilden är från vardagsrummet (med chokladbollar på bordet, mm!). Andra bilden är från sovrummet och den tredje från köket. Inte extremt lyxigt och fint kanske, men det duger så länge och jag trivs rätt bra faktiskt.


- Paulina

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att du trivs :D

2009-10-10 @ 13:12:25
URL: http://malinassarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0