11 oktober

Det känns tomt.. Och fruktansvärt tyst! Har lite svårt att förstå att jag nu är helt själv igen, hade vant mig så vid att Rasmus var här nere hos mig. Nu blir det återigen ensamma middagar, sova själv i sängen och inte ha någon att prata med på kvällarna. Som tur är (otur för Rasmus) så glömde han sin kudde här nere, så jag kan krama den istället för honom nu tills jag åker hem till Borås om 2,5 veckor. Jag hoppas verkligen att den tiden går snabbt, för jag börjar verkligen sakna alla mina vänner och min familj i Borås.

Nu till något positivt, så att jag inte sitter här och deppar ihop totalt i min ensamhet. Gårdagen spenderade jag och Rasmus som ni säkert vet i Köpenhamn. Det var jättetrevligt och verkligen en jättebra avslutning på hans vistelse här nere. Vi hade planerat att ta bussen som gick 9.40 från köpcentrat Mobilia som ligger en bit ifrån mig. När vi kom dit visste vi dock inte vilken busshållplats den skulle gå från, eftersom det går bussar på båda sidorna. Efter en bra stunds letande och velande insåg vi att vi nog missat bussen och vi gick istället in på köpcentrat en stund innan vi tog bussen 10.40 istället. Bussresan över till Köpenhamn kostade 80 kronor, vilket är helt okej enligt mig.

I Köpenhamn gick vi runt och tittade lite i affärer, gnällde över att allt var så dyrt och åt på en kinesisk restaurang. Trots att det mesta var mycket dyrare än i Sverige lyckades vi faktiskt hitta lite saker att shoppa. Bland annat så köpte Rasmus en jättemysig tröja (som jag gärna hade snott) och jag köpte en jacka. Det var en svart, lite tjockare jacka som passar perfekt nu när det börjar bli kallare eftersom jag inte har fått ner min vinterjacka till Malmö ännu. Det tog dock en bra stund innan jag velat färdigt och faktiskt bestämde mig för att köpa den.

Förövrigt var det rätt kul att se alla Svenskar springa runt i Danmark med gulblåa tröjor, halsdukar och mössor. Jag antar att de inte var lika glada senare på kvällen. Vi stannade dock inte och såg matchen i Danmark, då de enda biljetterna som gått att få tag på de senaste månaderna har kostat 4-5 tusen kronor. Inte direkt värt det när man kan se den gratis på tv. Vilket vi ju kunde göra, eftersom jag tydligen har fått kanal5 hit ner också! Gjorde en ny kanalsökning i fredags och då ploppade massa nya kanaler upp.

Här är lite bilder från Köpenhamn. Tredje bilden är på en kille som stod på Ströget och trixade med en fotboll, riktigt duktig faktiskt. Sedan är det bilder på massa svenskar. Förutom bilden på gubben i blåsten! Han stod helt still, men hade gjort så att det såg ut som han gick i motvind. Ganska häftigt. Sista bilden är från en stor park i Köpenhamn, vet inte vad den heter.





- Paulina



Kommentarer
Postat av: Malin

80 kr till köpenhamn är ju ingeting om man jämför vad det kostar mellan göteborg och borås..

2009-10-12 @ 15:00:32
URL: http://malinassarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0