7 oktober

ÄNTLIGEN är stoppet fixat! Min hyresvärd kom ner imorse och fixade stoppet i rören. Visserligen var det precis lagom till när jag skulle göra mig i ordning i badrummet, så det blev lite stressigt sedan för att hinna till skolan, men ack så underbart att kunna diska och tvätta igen! (Hjälp vad vuxet det där lät! Nästan läskigt.) För att fira att vi hade ren disk igen, efter att Rasmus diskat hela berget när jag var i skolan, tack!, lagade vi till en riktig ordentlig måltid idag. Ris, fläskkotlett och sås. Blev jättegott!

Jag har idag varit och kollat på en lägenhet i ett studentboende. Den var riktigt fräsch och jag skulle verkligen kunna tänka mig att bo där. Problemet just nu är att om jag bestämmer mig för att ta denna lägenheten nu 1 november måste jag betala två hyror nästa månad och jag vet inte om jag pallar det. Ytterligare ett litet problem är att jag tänkt åka hem till Borås över helgen 29okt-1nov och då blir det ju en aning tajt att flytta också. Så nu har jag till imorgon klockan 12 på mig att betämma mig för om jag ska tacka ja eller om jag ska vänta till 1 jan, då jag förhoppningsvis kan få en annan lägenhet i samma studenthyreshus. Just nu lutar det väl mest åt att vänta, men jag är verkligen riktigt sugen på att flytta så har inte riktigt bestämt mig ännu.

Imorgon blir det en tung dag med skola från 8-16. Sedan har jag och Rasmus bestämt oss för att testa Falafel för första gången. Jag bor ju trots allt i Falafelns grundstad, eller?! Haha, det verkar i alla fall så med alla dessa falafelkiosker överallt. Det kanske får bli en superfalafel runt hörnet helt enkelt.

- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0