10 september

Idag började vi göra våra ritningar över byggnaderna. Hade en tre timmars lektion mellan 9 och 12, som mot förmodan faktiskt gick ganska snabbt. En del av tiden spenderades i kopieringskön för att kunna kopiera de redan existerande ritningarna upp till rätt skala. Sedan började ritandet, vilket var grymt klurigt eftersom huset hade ändrats massor efter att den ritningen vi tittar på gjorts, men det var samtidigt väldigt roligt och jag hoppas att det blir bra i slutändan. Klarar mig nog utan T-linjal tillsvidare också, men ska ändå försöka få tag på en så snabbt som möjligt. Vår andra lektion, en föreläsning i Arkitekturens grunder, blev inställd för att den var bokad i en olämplig sal, så därför hade jag gott om tid att cykla runt och utforska staden lite idag. Var på Ica Maxi och handlade sallad och tomater, hämtade en gratis cykelhjälm i Folkets park och så kollade jag in var närmaste friskis & svettis ligger. Ska nog dra dit nån dag snart och köpa träningskort, får panik på mig själv när jag inte tränar.

Nu i kväll efter att jag lagat mat, diskat och slöat en stund bestämde jag mig för att ta en liten cykeltur ut till Västra Hamnen och kolla lite på solnedgången. Tyvärr så missade jag precis när solen gick ner, men det var ändå jättefint ljus och jag satt en stund vid strandpromenaden och läste bok, åt kakor och tog lite kort. Riktigt mysigt att få ta det lite lugnt en stund och bara slappna av. Känns helt underbart att vara så nära havet att man kan ta cykeln dit. Tror faktiskt inte att jag riktigt har förstått att jag faktiskt bor här nu, känns nog fortfarande lite som att jag bara är på semester eller nåt. Jag stannade inte jättelänge därute vid strandpromenaden, utan cyklade hem innan det blev för mörkt. Jag har nämligen inga lampor på cykeln ännu och jag vill ju inte riskera att bli stoppad av polisen och få betala böter. På vägen hem cyklade jag förbi Pildammsparken och det såg verkligen hur fint ut som helst sådär i kvällsljuset. Kände dock att jag inte ville stanna idag, utan det får bli nästa gång jag tar en kvällscykeltur.

Nu ska jag äta en macka och sen blir det sova faktiskt. Skola imorgon från 9 till 15. Ska på två föreläsningar i "Grafisk form och layout i byggd miljö". Tror att det är introduktion till uppgift 2 med. Imorgon kväll blir det förfest och sedan utgång med klassen. Det blir nog roligt och förhoppningsvis lär jag känna lite fler i klassen.

- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0