17 september

Idag var der inlämning av vår allra första uppgift. Det var bara det att våra lärare säger på lektionen att det visst stått fel i hennes papper, så om man vill kan man lämna in på tisdag morgon, men då får vi inte lektionstid på oss utan då kommer hon introducera uppgift 2. Eftersom jag var nästan klar ville jag ändå lämna in uppgiften idag så att jag blev av med den. Dock så krånglade datorerna så det tog längre tid än beräknat att skriva ut texterna och sedan kopiera, så när jag väl var klar hade vår lärare gått. Men nu är jag iaf HELT klar. Bara att lämna in papprena på tisdag morgon, behöver inte tänka mer på det vilket är väldigt skönt. Jag får se till att undvika att kolla mer på ritningarna under helgen bara, för då kommer jag säkert se massa smågrejer som jag vill rätta till.

Idag var kompendierna till Arkitekturens grunder klara, så vi fick köpa alla fyra för 200kr var. Dock så bestämde jag och en klasskompis att vi bara köper en uppsättning och så kopierar hennes mamma upp en extra på sitt jobb, därav sparar vi 100kr var, wohoo, mycket pengar när man är fattig student! Jag har även varit och hämtat två böcker som jag beställt, "Grafisk Kokbok" och "Arkitektens handbok". Måste dock skicka tillbaka "Grafisk Kokbok", eftersom framsidan var smutsig och såg typ vikt ut. Betalar jag så mycket för en bok, ska den faktiskt vara fin när jag får den! Tyvärr så behöver jag även köpa ännu fler äckligt dyra böcker, men jag kände att jag inte ville köpa alla på en gång, då har jag nog inte råd med mat resten av månaden.

Idag har jag ätit potatis! Ja alltså, jag åt ju inte bara potatis, utan jag åt fiskbullar till (Jag vet att det är jättemånga som tycker att det är totalt oätligt, men jag gillar det faktiskt!). Men saken är den att nu när jag inte äter potatis så jätteofta så är det så obeskrivligt gott! Jag älskar verkligen potatis! Mums! På tal om saker som är goda förresten, så körde glassbilen förbi här innan idag. Jag motstod dock frestelsen att gå ut och köpa något, jag har ju faktiskt redan lite glass i frysen, jag får väl äta upp den först.

- Paulina

Kommentarer
Postat av: Marita

Jag som var orolig att du skulle svälta ihjäl, men det verkar som om du lagar mer mat än vad jag gör. Se nu till att pappa fyller upp kyl och frys åt dig när han kommer ner.

Kramis mamma

2009-09-17 @ 21:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0