19 september

Gårdagen var faktiskt mycket trevlig. Timmarna i skolan ägnades åt Photoshop. Både föreläsning och så kallat labb då vi fick testa på lite grunder i programmet. Trots att jag arbetat ganska mycket i Photoshop innan, lärde jag mig faktiskt lite nya grejer som nog kan vara användbara. Det är det som är det positiva med att ha vettiga lärare som verkligen går igenom hur man gör saker och ting. (Förlåt alla mina datalärare på teknis, men ni var nog inte så bra på att förklara faktiskt).

På kvällen gick jag, två klasskompisar och två koreanska tjejer som kände en av mina klasskompisar till en krog på Möllan där vi satt och hade det trevligt ett tag, drack lite cider och öl och bara pratade. Pratade på engelska kanske ska tilläggas då de två koreanska tjejerna är utbytesstudenter och inte kan nån svenska. Efter detta gick vi till en skum fest som var i en av mina klasskompisars hus. I stort sett alla pratade engelska och det kändes bara allmänt konstigt, så jag gick därifrån ganska tidigt. Väl hemma åt jag glass och kollade lite på tv innan jag gick och lade mig. Myspys.

Denna dag har jag spenderat genom att tvätta två maskiner tvätt, städa (i stort sett) hela lägenheten och handlat. Känner mig så otroligt duktig och vuxenpoängen bara flödar! Dock så råkade jag ut för ett litet missöde under min städning. Jag reste mig upp samtidigt som jag vände mig om eller nåt tror jag och slog i huvudet jättehårt i en skåpskant. Var en aning snurrig där ett tag, men det gick över snabbt och resulterade bara i en liten röd bula i pannan som lätt går att dölja med luggen.

Runt halv åtta dök pappa upp, fast det först efter att ha irrat runt en stund i Malmö medan jag försökte leda honom rätt via telefon. Var inte det lättaste vill jag lova, och det berodde inte på mig, trots att jag är känd för att ha galet dåligt lokalsinne. Till slut hittade han dock hit och det var kul att träffa honom igen, var ju trots allt ett tag sedan sist. Vid niotiden gick vi till en krog/pizzeria som ligger på andra sidan kvarteret där jag bor och åt pizza. Jag har varit sugen på pizza hela veckan så det var riktigt gott! Resten av kvällen har vi mest tagit det lugnt, kollat lite på tv och så. Imorgon ska jag visa runt pappa i Malmö, i alla fall de ställen jag känner till. Har ju trots allt inte bott här allt för länge, så känner bara till små delar av den stora staden.

- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0