2 september

Gårdagens inlägg blev kanske aningen långt, och jag tog därför inte upp så mycket av det som faktiskt hände just igår. Jag skulle vara på skolan klockan tolv för upprop. Var inte särskilt nervös och det visade sig att jag faktiskt inte hade anledning att vara det heller. Jag fick hjälp att hitta till salen och sen var det ju bara att sätta sig och lyssna. Det började med precis just ett upprop. Programansvarige sa ens namn och man fick svara med staden man kommer ifrån. Mest för att det var roligt att veta utspridningen liksom. När detta var klart var det lite info om skolan, utbildningen osv. och jag måste säga att det verkligen kändes hur bra som helst. Jag tror att GPT varit en riktigt bra grund för den här utbildningen, vad det verkar som nu iaf, för jag känner till de flesta program som vi ska använda oss av nu och jag har använt mig av en hel del av dem under gymnasiet. Måste till och med säga att jag just nu känner mig oerhört nöjd över att jag faktiskt valde webbdesign som IV på gymnasiet. Nåväl, efter informationen fick vi i alla fall en kort rundtur i de två husen som vi ska hålla till i. Kranen och Ubåtshallen heter de, och det är de byggnader inom Malmö Högskola som ligger ute i västra hamnen, nära Turning Torso.

Resten av gårdagen spenderade jag och mamma med att cykla runt lite i Malmö, kolla in delar av centrum och köpa lite småsaker. Bland annat tyg som mamma sytt gardiner av idag. Tack mamma!

Idag var det Malmö högskolas dag, vilket innebar att det skulle vara lite mässa och sen några föreläsningar i det så kallade 'Orkanen'. Det började klockan tolv, men jag var där kvart, tio i eller nåt. Vid kvart över hade jag gått förbi alla montrar ett par tre gånger, hade en hel hög med papper, broschyrer och kalendrar. Då kände jag att jag var nöjd. Orkdade inte ställa mig i den extremt långa kön till gratis falafel och jag orkade inte vänta till klockan ett för att lyssna på de olika föreläsningarna. Cyklade därför och mötte mamma, sedan cyklade vi till skolan där jag hämtade ut mitt Multikort, en slags id-handling som jag behöver för att kunna komma in i datasalar, kopiera osv. Otroligt snyggt foto av mig är det dessutom på! Haha.

Efter ytterligare utforskning av centrum och en riktigt god lunch på en restaurang som heter Mando Steakhouse cyklade vi hem igen, var hemma drygt en timma och sedan begav jag mig till 'Tallriken' i Pildammsparken där det skulle ske lite insparksaktiviteter som tvåorna ordnat. Där väntade lite tipspromenad indelade i lag. Dock inte svarsalternativ, utan vi skulle skriva något av våra namn och sedan tävla mot varandra. Jag fick vara "svar" på "Vem vågar ballongdansen?". Visade sig vara den klassiska leken då man har ett snöre med en ballong runt ena foten och ska trampa sönder de andras ballonger. Jag, som var i lag rosa, bildade pakt med lag lila och lag grönt, men slutade tillslut på tredje plats. Efter alla tävlingar blev vårt, lag rosas, resultat också tredje plats. Har varit en riktigt rolig kväll! Har lärt känna några i klassen, dock inte alla eftersom den består av ca 40 personer, och ser nu fram emot morgondagen då det blir två föreläsningar mellan 8 och 12. Hoppas alla i klassen är lika glada och sociala som nu ikväll. Åh, måste bara nämna att jag hittat två elfsborgsfan! En av dem går i tvåan och kommer ifrån trollhättan, den andra går i min klass och kommer ifrån Sjöbo. Alltså Sjöbo i Skåne och inte i Borås. Jag verkar vara ganska ensam om att komma ifrån Borås på den här utbildningen. Jag verkar också vara ganska ensam om att vara "så liten". Har än så länge inte pratat med någon som är under 20 i min klass. Menmen, de får väl ta hand om lilla mig.

- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0