21 september

Gårdagen spenderades till större delen av att visa runt pappa lite i Malmö. Var underbart väder, så det var en perfekt dag för en liten rundtur. Jag visade honom bland annat min skola, Zlatans hus och självklart Turning Torso. Vi åt mat på en restaurang på Gustav Adolfs torg och sedan åkte vi och handlade lite mat. Jag fick även välja ut en fin grön växt som jag fick, som nu står fint  i mitt kök. På kvällen lärde pappa mig att göra köttbullar. Det var faktiskt inte så svårt, så det gick riktigt bra och köttbullarna blev hur goda som helst. Får nog bli lite köttbullar till middag imorgon faktiskt.

Idag tänkte jag fortsätta min rundvisning litegrand, men det slutade med att vi hamnade på Malmöhus Slott där vi gick runt på de olika museer som fanns där. Efter det fanns det inte så mycket mer tid för rundvisning, utan vi åkte in till centrum, åt på Mando Steakhouse och sedan åkte vi och handlade lite mer mat till mig, så nu är frysen och kylen välfylld igen och jag behöver nog inte handla än på några dagar.

Väl hemma igen skulle vi försöka beställa biljetter till elfsborgsmatchen på ticnet. Det blev dock lite konstigt eftersom jag inte har någon skrivare och det bara gick att beställa sådana biljetter man skulle skriva ut själv. Vi försökte därför gå till en spelbutik som ligger nära där jag bor och ta ut biljetterna där, men eftersom vi beställt "fel" biljetter kunde de inte hjälpa oss. Det slutade med att vi fick låna min hyresvärds dator och skrivare för att kunna få våra biljetter utskrivna. Dock känns allt detta krångel för matchen som otroligt bortkastad tid just nu. Det var den tråkigaste matchen jag sett på länge. Elfsborg spelade dåligt och det slutade med att Malmö FF vann med 5-0! Det borde inte ens få ske!!

Nu har pappa alltså åkt hem till Borås igen, så jag nu är jag själv ett par dagar innan Rasmus kommer ner på Onsdag kväll. Längtar så otroligt mycket, var alldeles för länge sedan vi sågs! Därför (och även på grund av att jag har skola 8-17 imorgon och behöver vara pigg) tänker jag gå och lägga mig nu, för då går tiden snabbare och det blir snart onsdag kväll!

- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0