28 september

Efter städning, tvättning, shopping och glassätning på glassfabriken avslutades gårdagen med bio. Vi såg filmen "Flickan som lekte med elden". Den var faktiskt riktigt bra, minst lika bra som första filmen enligt mig, men inte riktigt lika bra som första filmen enligt Rasmus. När man går på bio är popcorn ett självklart måste och vi slog till stort och köpte det så kallade "Hollywood meal" vilket innebar en stor popcorn och två stora drickor (0,8 liter var!). Med tanke på att vi precis innan vi åkt hemifrån ätit middag tvivlade jag starkt på att vi skulle orka ens hälften av alla popcorn och all dricka och jag började planera för att ta med det hem, fattig student som man är, haha, men på något vis lyckades vi faktiskt klämma i oss nästan alltihop. Man kände sig inte alls tjock eller så efteråt. haha.

Kvällen idag spenderades på krogen Nyhavn med lite folk eftersom en klasskompis fyller 21 idag. Kände dock inte för nåt direkt festande då det är skola 8-16 imorgon, så drack en cider bara. Förövrigt har jag inte fått mycket vettigt gjort idag, trots att jag inte hade någon skola idag. Jag hade planer på att plugga och träna idag, men det blev inte så mycket med det, förutom att jag gjorde klart uppgiften som skall lämnas in imorgon. Vänta, när jag tänker efter så har jag ju faktiskt gjort lite vettigt idag trots allt. Har tvättat lite även idag och lagat mat har jag också gjort. Jag känner mig så duktig som lagade mat både igår och idag. Visserligen är det oftast rätt simpla saker jag lagar till, men jag kan faktiskt göra avancerade maträtter också om jag bara vill. Så det så!

Jag har förövrigt hört lite rykten om att jag borde lägga in bilder här på bloggen. Detta är något som jag faktiskt har tänkt på, men jag har inte riktigt orkat bara, vilket egentligen är rätt konstigt med tanke på att det är hur enkelt som helst att lägga in en bild. Därför tänker jag försöka ta tag i detta och i fortsättningen lite då och då visa vad jag hittar på med bilder också och inte bara i text. Så varför inte börja redan idag. Nedan ser ni en bild på min skola. Närmaste huset heter Ubåtshallen och det som syns längre bort är Kranen. Jag har lektioner i båda byggnaderna.




Dessa två bilder visar det huset som jag i de tre första uppgifterna gör ritningar av i kursen Arkitekturens grunder.


- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0