29 september

Det borde vara olagligt att börja klockan åtta på morgonen. Speciellt när man haft nästan en hel vecka med långa sovmorgnar och sedan varit ledig i tre dagar. Då är det sannerligen inte lätt att gå upp från den varma sängen när klockan ringer halv sju på morgonen. Att man dessutom vet att man inte slutar skolan förrän kl 16 gör det inte direkt lättare. Vad som däremot fick mitt humör att stiga denna morgon var att himmelen var klarblå och det verkade bli en sån där underbar höstdag som jag älskar. En sån när det är riktigt kallt men med blå himmel och sol. Underbart. Synd bara att större delen av dagen skulle spenderas inomhus. (Visserligen blev det senare på dagen sämre väder och de regnade en skvätt innan ikväll.)

Skoldagen började med två föreläsningar, sedan var det lunch och därefter ritningslektion. Då fick vi tillbaka ritningarna till vår första uppgift. Jag fick OK på båda, vilket innebar att man inte behövde rätta till något. Är riktigt nöjd med detta då min lärare sa att de allra flesta i alla fall hade något de fick rätta till. Vi lämnade även in uppgift två och började på uppgift tre som ska in om en vecka. Denna nya uppgift krävde att jag än en gång fick gå tillbaka till "mitt hus" för att ta kort på det då vi ska beskriva vad för material som används i byggnadens fasad på vår ritning, så jag har ännu inte hunnit börjat rita på den.

När jag kom hem från skolan idag hade jag en sån sjuk huvudvärk att jag åt lite snabbt och sen gick jag och lade mig och sov en stund. Var riktigt skönt och jag vaknade betydligt piggare! Då bestämde vi oss för att dra och träna lite. Vi köpte idag träningskort, jag köpte ett Allkort för 12 månader och Rasmus köpte ett klippkort. Detta betyder att vi kan träna vad vi vill på alla de olika friskis, så jag ska nog köra ett spinningpass någon dag i veckan med en tjej i klassen. När jag ändå pratar om friskis kan jag ju passa på att berätta att de inte har likadana skåp i omklädningsrummen som de har i Borås. Här måste man ha med sig ett eget hänglås så att man kan låsa ett skåp man lånar. Skåpen klipps dock upp varje kväll, så man kan inte ha kvar saker där eller så. Med tanke på detta var jag och Rasmus och köpte varsitt hänglås på Clas Ohlson i förrgår så att vi kan låsa in våra saker. Rasmus gjorde dock bort sig totalt idag då han lyckades låsa in alla tre (!) nycklarna i skåpet, så att han fick be en som jobbar där att klippa låset åt honom. Suck, jag säger då det. Haha!

I brist på speciella bilder från idag lägger jag upp ett par bilder som är tagna vid strandpromenaden vid Västra hamnen. Den första är från en kväll för ett par veckor sedan då jag cyklade dit och satt och läste en stund. Den andra är från när pappa var nere och hälsade på. På den bilden ser man även en liten del av Turning Torso i bakgrunden. Västra Hamnen är verkligen ett jättefint och mysigt ställe att vara på när det är fint väder, så dit får ni gå om ni hälsar på mig, eller är i Malmö för andra ärenden också för den delen.



- Paulina

Kommentarer
Postat av: Kurre

Haha! Jag Använde exakt samma ord i morse " det borde vara olagligt att börja kl 8 på morgonen " fast jag klämde in någon svordom nånstans i meningen

2009-09-30 @ 00:06:28
URL: http://takeajoke.blogg.se/
Postat av: malin

Saknar Friskis i Borås=( Där är det fräschare, bättre omklädningsrum (de här känns lite som omklädningsrummen på Boda) och även i Trollhättan finns skåp som man måste ha med sig eget hänglås för. Dessutom är det 700kr dyrare att träna på Friskis här än hemma:( Förutom att det är dyrt är Trollhättan en mysig stad=)

2009-09-30 @ 23:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0