26 september

Efter flera timmars slöande och velande om vad vi skulle hitta på idag, bestämde vi oss tillslut för att träna. Vi packade därför träningskläder och cyklade sedan till det närmaste av de fyra friskis som finns i Malmö, nämligen det på Heleneholm. Väl där fick vi köpa medlemskort och då ingick en provgång på valfri träning, så vi gick till gymet. Allting kändes en aning mer high-tech än det som finns på friskis i Borås. Till exempel så tog de otroligt snygga (?) kort på oss med en webcamera, som sedan hamnade på våra medlemskort. Medlemskorten användes heller inte bara för att "checka in" på ett pass eller gym utan man behövde dem även för att över huvud taget komma in till lokalerna. Det var precis sådär som det är på Stadsparksbadet i Borås. Man drog sitt kort, och sen kunde man gå igenom en sån där snurrande grej. Gymet var stort och fräscht, trots att hon i kassan sagt att de bygger om så att gymet är ganska litet nu. Det fanns många maskiner att välja mellan och framförallt positivt var att det fanns riktigt många konditionsmaskiner. Vad som förvånade mig en aning, men enbart positivt, var att det på alla konditionsmaskiner fanns inbyggda fläktar (!) som startades automatiskt när man kört en liten stund. Mm, jag gillar redan Malmös friskis! Ytterligare en väldigt positiv sak, som kanske kan ses som aning viktigare än de inbyggda fläktarna, är att när man köpt ett träningskort gäller detta på alla fyra friskis i Malmö. Riktigt bra att man kan variera sig lite och bra om man ska träna med någon annan som kanske har närmare till ett annat friskis.

När vi tränat färdigt cyklade vi och handlade lite ingredienser till kvällens matlagning. Vi (eller kanske mest Rasmus) lagade ugnsstekt potatis, fläskkotletter och svampsås. Riktigt gott! Det är ju verkligen helt perfekt att ha sin pojkvän här som lagar mat åt en! hihi. Bara det att jag höll på att äta upp all svamp innan den hamnade i såsen, så Rasmus var tvungen att gömma den för mig. När maten var uppäten var det bara diskning som återstod och jag tänkte att eftersom Rasmus lagat maten kunde ju jag faktiskt diska. Så det gjorde jag. Jag har faktiskt insett att diskning inte är såå fruktansvärt hemskt som jag alltid tänkte förut. Nu när jag flyttat måste jag ju diska i stort sett varje dag och jag har övergivit de där smarta tankarna jag jämt hade förut när jag diskade: "Fy, vad det här är tråkigt. Fy, vad det här är tråkigt. Fyy, usch och blää!". Typ sådär tänkte jag för varje bestick eller varje liten sak jag diskade. Nu äntligen har jag kommit fram till att det blir ju faktiskt inte bättre av det där. Diskning är ett måste, that's it! Och som sagt, det är inte så extremt tråkigt ändå.

- Paulina


Kommentarer
Postat av: Naida

Haha, sa ju det! Det är ganska avslappnande efter ett tag.. man bara kopplar bort och diskar. Lite som att virka :P Haha.. med matlagning måste du ju tänka hela tiden och hålla koll.. fyy..

Skönt att du har det bra och fortsätt skriva tjejen! Puss och kram på dig!

2009-09-27 @ 21:43:47
URL: http://naidan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Välkommen till verkligheten gumman! Vuxenlivet innehåller tyvärr diskning, tvättning och annat trist. Det är bara att göra det så fort man kan så har man tid över till annat roligare sen. Slit inte ut den stackars Rasmus helt. Han har väl semester eller? Kramis på er båda två, saknar er!

2009-09-28 @ 08:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0