15 september

Alla ni som känner mig riktigt bra vet att jag håller på med platespotting. Dvs. Jag letar efter registreringsnummer, nördigt jag vet! I alla fall så har jag har under en ganska lång tid letat efter 090, så när jag idag på vägen hem från skolan får syn på 091 blir jag givetvis ganska sur (med tanke på att jag nu på två dagar har sett 91, 92 och 93 i ordning men inte den förbaskade 090.) Därför tänkte jag att om jag nu lyckas se 090 på resten av vägen hem så tänker jag faktiskt vända! Jag hann inte mer än tänka klart tanken innan 090 självklart dyker upp framför mig. Det fanns därför inget annat alternativ än att göra en fin liten u-sväng mitt på cykelbanan, vilket jag klarade av fint utan att få fler än en tant att blänga på mig. Fint, så nu ska jag alltså hitta 092. Kan väl förresten nämna att jag senare under min hemfärd såg 094 och sedan 095, så om jag hade hittat den där förbaskade 090 lite tidigare, typ i förrgår, så hade jag varit på 096 nu. Kul. Men ja, så är det väl alltid!

Nu ska ni inte behöva ta del av mina udda sysselsättningar mer utan jag ska faktiskt skriva lite om det vettiga jag gör här nere i Malmö. Till exempel som att jag går i skolan. Oj, vilken överraskning. Nåväl, idag hade jag en ritningslektion mellan 13 och 16. Blev nästan klar med fasadritningen och började med planritningen. Känns inte som att det är så mycket kvar att göra nu så jag behöver nog inte stressa, skönt! Det känns faktiskt riktigt roligt att gå till skolan nu och jag antar att det är så det ska kännas på högskolan, då vet man att man har valt rätt. Vi har visserligen inte börjat med något riktigt tungt ännu. Jag ser ju inte direkt fram emot tentan i arkitekturhistoria som vi kommer att ha i december. Även om det som sagt känns kul att gå till skolan tackar man ju ändå inte nej till en ledig dag sådär lite då och då. Vilket vi har imorgon! Det stod tydligen fel på schemat, och den enda föreläsningen vi skulle ha imorgon skulle vi inte alls ha. Så nu är vi lediga hela dagen, woho! Istället kommer jag nog att träffa några klasskompisar och hitta på något. Känns bra att vi börjar lära känna varandra hyfsat nu, så att vi faktiskt kan umgås lite vanligt också.

Nog om skolpratet. Tänkte istället berätta om något väldigt skojigt. Ja, skojigt för er då, lite mindre skojigt för mig. Tidigare idag, när jag hade diskat, insåg jag att det nog är stopp i rören under diskbänken då mitt diskvatten liksom inte rann undan. Dum som jag är tänker jag att "jo men jag är väl händig nog för att fixa det själv!" så jag dyker ner under diskbänken och börjar skruva och fixa. Jag kan säga så här: det slutade med halvt översvämning på golvet, en väldigt blöt Paulina och fortfarande ganska så stopp i rören. Jag var kanske inte så händig ändå..? Jag tycker dock att de där jävla svängarna på rören är väldigt onödiga. Om det bara hade varit ett rakt rör rakt ner i avloppet hade det ju aldrig varit nåt problem med stopp. Suck. Jag har iaf insett att sånt där med avlopp och rör och sån skit nog är mansgöra trots allt. Så.. om någon är sugen på att jobba lite kan ni ju alltid hälsa på mig!

I och med detta lilla missöde blev min matlagning en aning försenad och även tvättningen som jag lovat mig själv att göra idag. Blev inget med att hänga ut nån tvätt på tork inte, istället får den hänga inne över natten och så kan jag förhoppningsvis hänga ut det som fortfarande är blött en stund imorgon. Det är körigt att vara vuxen alltså!

Trots försening och en stunds oerhörd hunger blev det tillslut mat även för min del den här dagen. Blev nåt så märkvärdigt som pommes frittes med wokgrönsaker (min storebrors specialité) och grillad kyckling, allt för att göra det enkelt för mig. Hade grillad kyckling i frysen, bara att värma, och pommes är ju faktiskt inte så avancerat att göra. Galet gott blev det också.

Måste bara berätta att idag fick jag ett brev på posten! Wooh första brevet till mig när jag bor i Malmö. Brevet var från mamma och innehöll bland annat räkningen till mitt körkort, hmpf, men även en till osthyvel och lite annat smått och gott. Trevligt trevligt. Nu slipper jag diska lika ofta ju!

- Paulina

Kommentarer
Postat av: Marita

Haha, kan se hur du ligger och skurar golvet! Tur att det inte var jag för då hade hela gatan hört det. Jag har ju inte så bra tålamod med sånt där. Håller med om att sånt är karlgöra.

2009-09-15 @ 21:45:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0