16 september

Idag har det varit en riktigt trevlig dag. Träffade en tjej i min klass i stan kl två för att gå och fika. Det blev dock Subway istället eftersom vi båda var ganska hungriga. Efter det gick vi runt i centrum, hon visade lite roliga ställen och vi kollade i affärer. Hon visade bland annat en jättemysig affär som hade allt man kan tänka sig. Jag skulle nog kunna gå runt därinne i en evighet, ni kanske vet hur jag är! Vi shoppade lite kläder också. Jag köpte en svart mysig tröja och ett lila linne. Riktigt nöjd med mina inköp faktiskt. Vi avslutade vår lilla centrumvisit med underbart god glass på Glasspalatset (tror jag det hette). Sedan cyklade vi och hämtade ut mitt körkort! Äntligen, och då menar jag verkligen ÄNTLIGEN, slipper jag mitt otroligt hemska ID-kort. Kan numera stolt visa upp körkortet istället för mitt så kallade "före tjockholmen-kort". Att jag får köra bil är ju heller inte helt fel.

Kan även berätta att jag imorgon får min efterlängtade T-linjal. En annan klasskompis var och köpte det idag och då var hon snäll och köpte en åt mig med. Så jag får helt enkelt fixa det sista på ritningen imorgon på lektionen innan det är dags att lämna in, men det fixar sig nog. Har inte så mycket kvar tror jag inte. När jag ändå pratar om ritningsmaterial och sånt kan jag ju bara nämna att ni fattar inte hur sjukt användbar en batteridriven suddmaskin är! Hade aldrig klarat mig utan den, så det var väl spenderade pengar. Helt perfekt när man ska sudda små saker som är mellan streck med pyttesmå mellanrum. Galet.

Nu måste jag försöka skriva ihop två korta texter om mina ritningar och även fixa ritningshuvud. Sedan blir det sova, för imorgon är det skola klockan 9-15 som gäller.

- Paulina

Kommentarer
Postat av: helene

Hej hej!



Var köpte du din suddmaskin?

2010-12-30 @ 17:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0