12 september

Igår hade vi två föreläsningar i skolan i kursen "Grafisk form och layout i byggd miljö". De handlade bland annat om färgscheman och vektorgrafik. Kändes väldigt segt vissa stunder men överlag var det faktiskt intressant och framför allt tror jag att jag kommer ha nytta av sakerna läraren pratade om, om jag nu lyckas lära mig allt, eller åtminstone en del av det utantill.

På kvällen var det förfest hos en i klassen. När vi kom dit visade det sig att hon bodde i vad som kändes som en enorm lägenhet med tre andra studenter. Det var en takvåning på 166kvm med två stora balkonger. För denna betalade de ungefär 2500 kr var i månaden. Man ville ju bara spy så avundsjuk blev man. Nej, men det var iaf otroligt fint och vi i klassen som var där bestämde oss redan då för att det var det självklara stället för klassfester i framtiden. Kvällen var iaf trevlig och jag pratade med lite mer folk i klassen. När det senare blev dags för utgång åkte jag dock hem istället. Det var inte så många som skulle ut och de skulle förmodligen till ett ställe som hade 20-årsgräns. Det gjorde inte mig så mycket, för jag var trött och kände ändå för att åka hem och bara ta det lugnt och sen sova. Måste bara nämna också att jag igår fixade cykelbelysning, så nu kan jag vara ute och cykla i mörkret utan att riskera böter, och utan att ni behöver oroa er för att jag inte syns!

Idag har jag mest tagit det lugnt faktiskt. Jag kollade dock upp och letade reda på kartan var närmsta Netto ligger och det visade sig ligga väldigt nära där jag bor. Därför tog jag cykeln och åkte dit eftersom jag behövde handla lite juice och mjölk. Väl där gjorde jag en intressant upptäckt när jag skulle ta mjölk. Det enda märket som hade lättmjölk, som jag dricker, var Skånemejerier och då fick det ju bli det. Det konstiga var att Skånemejerier inte har alls samma "färgsättning" på förpackningarna som alla andra (vad jag vet) har. Standardmjölken var gul, mellanmjölken blå och lättmjölken röd. Vad hände där? Ska jag som dricker lättmjölk, helt plötsligt dricka röd mjölk. Det ställer ju till det totalt i min stackars hjärna. Jag säger då det, Skåne är konstigt. Nåväl, jag får väl helt enkelt vänja mig vid att allt inte alltid är som det brukar.

Netto hade tyvärr inte margarin, som behövdes till mina chokladbollar som jag bestämt mig för att baka, så därför fick jag ta mig en tur till affären i köpcentrat Mobilia för att handla det också, och när jag jag ändå var där gick jag in i blomsteraffären också och köpte två gröna växter. Känner mig så vuxen!

Som sagt blev det chokladbollsbak innan ikväll, samtidigt som jag lagade mat, och dem tillsammans med de vindruvor som jag också köpte på min lilla "shoppingtur" är vad jag har festat på ikväll i all min ensamhet.

- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0