14 april

Tänkte bara skriva ett kort litet inlägg, så att ni kan tycka synd om mig, och sedan slänga mig framför tv:n. De senaste dagarna har det inte hänt mycket för min del, jag har mest suttit hemma och försökt bli frisk. Febern gav äntligen med sig igår, men ont i halsen gör det fortfarande. Efter att ha gått upp imorse och duschat, med hopp om att kunna ta mig till skolan, kände jag mig otroligt illamående och helt trött. Därför beslutade jag mig för att stanna hemma istället och däckade i sängen med en handduk runt mig och fötterna riktade åt huvudändan på sängen. Vid elvatiden blev jag dock väckt av att Tommy och en mäklare skulle kolla på källaren. De ska tydligen värdera huset för att han och Anette ska flytta ihop (vilket jag trodde att de redan hade gjort, menmen). Efter detta har jag mest suttit och läst ute i solen, dock med tjock tröja och halsduk! 

Alltefter att dagen gick tjatade Rasmus mer och mer på mig att jag skulle ringa Vårdcentralen (vilket jag är tacksam för nu), så jag satte mig för att läsa lite på sjukvårdsupplysningen först. Fick lite smått panik när jag insåg att jag har symptom som stämmer väldigt bra in på Körtelfeber och tänkte att det nog faktiskt var bäst att ringa ändå. Det hela slutade med att jag åkte iväg till en kvällsöppen mottagning för att få reda på vad det egentligen är för fel på mig. Efter väldigt mycket väntan och en hel del svordomar inuti min skalle för att allt verkade så flummigt fick jag träffa en väldigt trevlig läkare som klämde och kände lite på min hals och sådär. Sedan var det blod- och halsprov som gällde innan läkaren tillslut kunde konstatera att jag har åkt på en halsfluss. Kanske egentligen inte är så kul, men jag är faktiskt glad över att jag fick konstaterat att jag inte bara är lite förkyld. Jag fick penicillin utskrivet, så nu kanske jag äntligen kan få bli frisk. Jag börjar bli väldigt trött på att vara sjuk faktiskt, både fysiskt och psykiskt! 

- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0