21 februari

Gah! Är inne på min allra sista toarulle.. Och jag som hade bestämt mig för att inte köpa massa onödigt nu innan nästa studiebidrag kommer..
Det är dessutom väldigt jobbigt att köpa toapapper, för det är jobbigt att cykla med och jag måste åka särskilt till Coop Forum för att köpa det. Det är klart att det finns toapapper på Ica också, men jag har faktiskt en favoritsort som jag måste ha och den finns bara på Coop :O Jag hade dessutom tänkt köpa en stor paket med rullar denna gång för att det ska räcka längre, vilket gör att det blir ännu svårare att cykla med. Därför hade det varit nice med en bil.. Tror ni att min rulle räcker till den 12:e mars då jag ska låna min farbrors bil?

Nu har jag inte skrivit på ett tag och därför finns det alldeles för mycket saker jag skulle vilja skriva om. Faktiskt så är allt en enda stor och kletig (?) röra i mitt huvud just nu och jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Jag tror inte att jag ska skriva ner allt, för då kommer du att få sitta i flera timmar och läsa och kommer garanterat att ge upp efter en stund.

Jag börjar i alla fall med att gnälla lite. Häromdagen pratade jag med en kompis i klassen om hur han hade fått sin lägenhet, som är en studentlägenhet i Västra Hamnen för 4500kr/mån. Det är en liten men fin lägenhet och jag skulle faktiskt kunna tänka mig nåt liknande, även om det är ganska dyr hyra. Jag frågade om han hade hittat den på Blocket eller hur han hade fått den, men då svarade han att han stod i Boservice Syds bostadskö och att han fått erbjudandet därifrån, vilket är exakt samma kö som jag står i. Det visade sig även att han har stått i den kön kortare tid än vad jag har gjort!! Detta gör mig faktiskt skitsur, för jag har bara fått massa mail där det står "lägenhet erbjuden annan sökande" på varenda jävla lägenhet jag tryckt i att jag är intresserad av. Riktigt riktigt orättvist!!

Samtidigt är jag lite småsur på mig själv. När jag för en stund sedan satt och kollade på MKBs hemsida och letade lägenheter så inser jag att Boplats Syd har tagit över förmedlingen av deras lägenheter. För att få stå i kö på Boplats Syd kostar det 300 kronor om året (vilket jag tycker är helt sjukt) och om man tidigare stått i kö hos MKB så var man tvungen att betala in den avgiften före 31 december 2009 för att få behålla sina ködagar. Detta fick jag ju faktiskt nåt mail om förra året (jag minns dock inte att det stod att man var tvungen att gå med så snabbt om man inte skulle bli "utkastad"), men jag tyckte det var dåligt att man behövde betala för att få stå i kö så därför gjorde jag inte det direkt och sedan glömde jag av det. Detta betyder alltså att jag inte alls står i kö där längre och om jag betalar avgiften nu så kommer jag ju komma sjukt långt ner i bostadskön. Jag blir så SUR!!
Okej, jag tror jag struntar i att skriva resten av allt jag tänkte gnälla över, det kommer bara att bli ett alldeles för långt och jobbigt inlägg då. Nu ska jag försöka plugga lite istället så att jag inte blir underkänd i kursen Muntlig Framställning som tar slut om ungefär en vecka.

- Paulina

Kommentarer
Postat av: Marita

Haha du får väl be att Rasmus tar med sig några ner till dig eller knycka av någon annan.

Surt med bostadskön.

Kramis mamma

2010-02-22 @ 21:22:22
Postat av: Paulina

Haha, ett tips från en klasskompis var att knycka papper från skolan ;) Men jag får väl helt enkelt pallra mig bort till coop och köpa snart :P

2010-02-23 @ 16:27:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0