27 februari

Häromdagen när jag var och handlade bestämde jag mig för att köpa morötter. Jag började plocka ner i min påse och tog först en väldigt fin liten morot, när jag sedan plockade upp en andra från högen var den helt krokig och jag var väldigt nära på att lägga tillbaka den och ta en annan, men precis i sista stund tänkte jag att såhär gör ju alla! Alla vill ha de fina, raka morötterna och lämnar de med konstig form. Jag fylldes av någon slags medlidande för alla stackars krokiga morötter och resten av de jag la ner i min påse var just krokiga. Kände mig sedan otroligt nöjd, och ja, jag tycker själv att jag är ganska konstig.

Nu har det äntligen börjat bli vår här nere i söder! Igår sken solen en liten stund faktiskt, snön smälte och fåglarna kvittrade. Man kunde ju inte vara annat än glad! Och idag såg jag årets första mc-åkare. Nu hoppas jag verkligen att det inte kommer mer snö, utan att detta kan få fortsätta. Vill verkligen ha sol och värme nu!

2 dagar kvar innan Rasmus kommer ner! :D

- Paulina

Kommentarer
Postat av: Naida

Haha, jag gillar dina nya inlägg.. Jag skrattar lite varje gång ;)



Rosa skor, morötter, sista toarullen... Underbart!



Hoppas vi ses snart tjejen, och jag räknar med att det blir någon gång kring skärtorsdag, långfredad osv :)

Puss och kram på dig sis!

2010-02-28 @ 23:18:26
URL: http://naidanan.blogspot.com
Postat av: Marita

Haha är nog bara du som känner medlidande för en morot. Vet inte om jag ska skratta eller bli orolig.

Naida: vi får väl ta en "familjemiddag" hos oss i påsk så ni får träffas allihop. Om ni bestämmer dag så fixar jag mat och dryck :)

2010-03-01 @ 08:28:54
Postat av: Rasmus

hmmm, Marita jag blir med lite orolig för det med morötterna, men jag börjar bli van och är inte så förvånad faktiskt, konstigt nog, ;) ;)

2010-03-01 @ 18:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0