13 juni

Sitter för tillfället hemma hos mamma och väntar på att tiden ska gå. Klockan fyra är det kalas för Johannes som gäller och då får jag träffa bland annat mormor och morfar som jag inte träffat på evigheter! Har varit i Borås i drygt en vecka nu och har faktiskt hunnit med en hel del. Har bland annat jobbat tre dagar på Almenäs café, vilket har varit riktigt roligt! Är så otroligt stor skillnad mot mitt tidigare jobb då jag mest stod/satt och stirrade in i en vägg medan jag packade varor. På Almenäs får man göra så mycket olika saker och man får träffa folk, vilket oftast är trevligt. 

Jag har även hunnit med att skriva den sista skolinlämningen för den här terminen. Var inlämning senast igår men jag lämnade faktiskt in redan i fredags kväll, jag tror att jag kanske har blivit duktig på senare dagar. Eller inte alls, med tanke på att jag väntade ända till på onsdag kväll med att börja skriva. Det flöt dock på riktigt bra och jag skrev fyra sidor mer än vad man behövde. Nu är det bara att hålla tummarna för att jag inte behöver komplettera för annars har jag sommarlov nu på riktigt! 2,5 månader framöver blir det full njutning av att vara ledig. Först och främst blir det ytterligare 5-6 veckor här i Borås, sen blir det en sväng till Malmö innan det är dags för Turkiet! 

När jag är i Borås brukar det bli blogginlägg väldigt sällan, men folk gnäller lite på mig, så jag ska verkligen försöka att uppdatera lite oftare i fortsättningen!

- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0