21 mars

Varför ska degen till sirapskakor vara så sinnessjukt god? Jag mår nästan illa nu, och ändå är det inte så att jag slutar äta. Nejdå, istället går jag och småäter allt möjligt krafs som jag hittar i mitt kök, och det är inte lite det. Blää! Jag borde verkligen laga nån riktig mat till mig, så att jag blir ordentligt mätt och inte orkar äta massa onyttigt. Fast.. jag måste ju faktiskt provsmaka kakorna sen också när de väl är klara, det är ju ett måste. 

Har haft en trevlig helg, med sjukt mycket onyttigheter känns det som. Jag får träna stenhårt den kommande veckan så att jag kompenserar lite. Alice in Wonderland 3D var bra och jag kunde än en gång konstatera att Johnny Depp är underbar!
Idag är det exakt ett år sedan jag åkte till Kina med GPT06, känns helt sjukt att det var så länge sedan, samtidigt som det faktiskt känns som en evighet sedan jag var där. Skumt. Jag längtar i alla fall tillbaka och jag saknar den underbara klasskänslan vi hade i slutet av trean. Menmen, förhoppningsvis blir min nuvarande klass riktigt bra om ett tag också. Vi ska ju faktiskt till Barcelona i oktober! Ska bli riktigt roligt! Denna gången är jag dock inte lika bortskämd, utan nu får vi betala resan själva, men det är det nog värt tror jag! :) Ska försöka boka flyg och så snart, så blir det extra billigt. 

I fredags gjorde jag nog årets ogärning. Jag hade varit i stan för att hämta biobiljetterna (vilket jag iofs inte gjorde eftersom bion var stängd, och jag hann inte vänta en timma i stan på att de öppnade), och när jag kom till bilen som stod på parkeringsplatsen vid Triangeln, kom det fram en tjej till mig och frågade om jag hade startkablar så jag kunde hjälpa dem med deras bil. Jag sa typ: "Eeeeh, jag vet faktiskt inte. Jag tror inte det, det här är inte min bil så jag vet inte." Samtidigt tänkte jag nåt i stil med att det finns säkert startkablar i bilen, men jag orkar inte kolla och jag har faktiskt ganska bråttom och det finns ju faktiskt ett hundratal bilar till på parkeringen och massa andra människor som de kan fråga! Så jag hjälpte dem helt enkelt inte, utan jag åkte därifrån. Jag har faktiskt lite dåligt samvete för det, men som sagt, det fanns jättemycket folk runtomkring som de kunde fråga. Om det bara hade varit jag där, på en enslig väg nånstans så hade jag ju såklart hjälpt dem, men ja.. Jag är en dålig människa helt enkelt.

Förresten! Jag har numer en kaffekokare, så alla ni som är beroende av kaffe har faktiskt ingen ursäkt för att inte hälsa på mig längre. Sådetså! Tack så mycket Hans och Annika! :)

- Paulina

Kommentarer
Postat av: Marita

Åhh sirapskakor som är så goda. Det var värst vad du bakar!

2010-03-22 @ 08:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0