29 mars

Det var något lurt med Malmös bilförare när jag cyklade till skolan idag. Hörde säkert tio stycken som tutade på olika saker. Först och främst hördes tutande innifrån Mobilias parkering, men det är förståeligt för där är det alltid kaos numera eftersom de håller på och gräver massa så att det blir jättetrångt. Sedan hörde jag ett antal tutor på avstånd och efter det såg jag en bil som tutade på en man som gick över övergångsstället precis framför den. Mannen tog ett minst sagt vackert skutt upp i luften och småsprang sedan resten av biten. När han väl kommit över gatan ställde han sig och småsvor för sig själv samtidigt som han hytte med näven åt bilen. Ganska komiskt. Efter det var det en annan bil som tutade på en annan man som gick över gatan, denne man började istället vinka glatt och jag förstod att de liksom kände varandra. Eller nåt. Nåväl.. jag är i alla fall glad över att ingen av bilarna faktiskt tutade på mig, vilket jag redan varit med om alldeles för många gånger.

Skolan var i alla fall inte särskilt ansträngande idag, om man bortser från att jag satt och snörvlade hela föreläsningen och ville gå och snyta bort vad som kändes som halva hjärnan. Mysigt va? Läraren gick igenom slutprojektet i kursen Digitala Verktyg, vilken innebär att vi ska göra ett hus i 3D-CAD. Uppgiften verkade verkligen mycket lättare än vad jag trott så jag är inte särskilt orolig över den. 

Väl hemma från skolan, efter en ytterst plågsam cykeltur hem; det kändes ungefär som att min hjärna var fylld med nåt starkt frätande samtidigt som jag hade en tung hjälm på mig, kände jag att jag verkligen skulle behöva sova lite, så jag tog två alvedon och däckade i sängen. Sov knappt två timmar vilket var otroligt skönt, men jag kommer säkert inte kunna sova ikväll.. Är väl iofs ingen större panik, behöver inte vara i skolan förrän klockan 11 imorgon för att träffa Dóra och jobba lite projektet, så att vi blir klara med vårt lilla delmål innan jag åker hem till Borås på torsdag. *Lääängtaaar*

Puss
- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0