9 mars

Idag blev det impulsbio med Rasmus, Siri och Fredrik. Vi såg filmen "I Love you Phillip Morris". Den var faktiskt sämre än vad jag trodde och det är ingen film som jag rekommenderar er att gå att se på bio. Den var rolig vissa stunder och är givetvis värd att se, men förvänta er inte för mycket och vänta med att se den tills den kommer ut på DVD istället.

I lördags hade mina hyresvärdar 50-årsfest, och för några veckor sedan frågade de mig om jag ville hjälpa till i köket. Jag tänkte att det kunde vara lite kul, och det är ju aldrig fel att tjäna lite extra pengar så jag sa ja. Jag började "jobba" vid tre på dagen med att fixa dukning och skära mängder med korv. Vid sextiden kom gästerna och då var det ganska lugnt ett tag tills dess att det var dags att ta hand om all disk efter maten. Riktigt stressigt ett tag med sjukt kladdiga tallrikar, en halvkass diskmaskin och ett väldigt litet och ostrukturerat kök (det kröp i mina stackars pedant-fingrar, jag ville så gärna få ordning på det, men jag lyckades hålla mig ifrån onödigt arbete). Samtidigt var det förberedande av kaffe plus efterätt. Vid den här tiden hade dock Rasmus dykt upp så att jag fick lite extra hjälp vilket var väldigt skönt. Efter en massa disk, en del småätande och mycket fixande hade klockan hunnit bli tre på natten och mina ben smärtade när jag stod ute i kylan och väntade på en taxi för att komma hem. Var sjukt skönt att få lägga sig i sängen och sova några timmar innan det var dags för brunch på Espresso House med två kompisar. På tal om Espresso House har jag plötsligt börjat känna ett stort behov av att skaffa mig en kaffekokare. Detta är till Rasmus stora besvikelse, då han är väldigt mycket emot kaffe. Det är jag ju också egentligen, men ibland så är det faktiskt gott och jag har ju faktiskt besökare ibland som vill ha kaffe. Ja får helt enkelt införskaffa en kaffekokare inom en hyfsat snar framtid.

Förresten! Imorse ringde en tjej från Newsec där jag anmält intresse för studentlägenheter, så jag ska på en visning av en etta på måndag. Hoppas verkligen att den är bra, för jag är riktigt sugen på att flytta till något eget nu, även om jag faktiskt trivs helt okej här.



- Paulina

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Jag håller tummarna.

Ska bli skoj att träffa dig

på sönd,kör försiktigt. Kram

2010-03-11 @ 14:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0