23 februari

Jag låg i sängen imorse och sa till Rasmus, "Åh jag hoppas att det är vår när vi går upp". När vi väl gick upp var det helt vitt utomhus. Snö! Igen! 

Nåväl. Våren lär väl komma så småningom, men det känns tungt att ta på sig tjocka kläder varje dag och cykla i isande vindar. Fast just för tillfället kan jag inte ens cykla, dels för all snö och dels för att min cykel har punktering IGEN. Fjärde gången på mindre än en månad som jag får punka på min cykel (plus att jag fått det på Rasmus cykekl en gång också). Jag måste ju vara helt hopplös, eller så är det min cykel som är det.  Jag måste nog köpa en ny cykel till våren, min verkar ha gett upp helt. 

Just nu har jag sportlov! Eller jag skulle nog kalla det 1,5 vecka med studiedagar. För det är inte direkt så att jag kan ta det lugnt och strunta i skolan för ett tag. Nehej! Skolarbete har jag gott om, men det är oerhört skönt att kunna sova lite längre på morgnarna och att slippa ta sig till skolan i kylan. 


En av de fina rosorna jag fick av Rasmus på alla hjärtans dag! :)


- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0