25 januari

Idag får det bli ett kort inlägg. Jag sitter nämligen djupt nere i sökandet efter information om arkitekten Paul Rudolph. Eller ja.. det är i alla fall meningen att jag ska göra det. Jag har liksom inte riktigt börjat än. Jag har dock en bok här bredvid mig, och oändliga möjligheter mitt framför mig, jag sitter ju trots allt framför en dator.

Nåväl. För att göra det långa kort:
Sedan senast jag skrev har jag hunnit börja den nya terminen på riktigt. En rivstart med en ordentlig skrivarkurs. Den 10 mars skall en ca. 40 sidor lång uppsats lämnas in om just Paul Rudolph och något av hans verk. Man skriver två och två, vilket känns otroligt skönt med tanke på att det här är vår första kurs med akademiskt skrivande och vi är nog alla rätt osäkra på det än så länge. 

Igår besökte jag och Rasmus Aq-va-kul för första gången. Dessvärre var det nog sista gången också. Ett ganska sunkigt badhus med rätt lite att göra. Jag hade velat simma några längder, men vågade inte riktigt då det var massa simmare med mössor i typ alla banor. Det slutade med att vi mest badade bubbelpool, vilket i och för sig var väldigt skönt med tanke på det ruggiga vädret som Malmö har just nu. 

Efter badet åkte vi en sväng till Triangeln där jag köpte ett par nya träningsskor. Väldigt fina! Jag tror att jag var i behov av ett par nya faktiskt, med tanke på hur min häl såg ut efter träningen i söndags. Aj! Men de gamla som jag köpte i Kina 2007 har funkat väldigt bra faktiskt ända till nu, men jag tror att jag får ta lite bättre hand om de nya. Typ knyta upp snörena när jag ska ta av och på dem och så.. För min egen och min plånboks skull liksom!


Nej! Nu åter till pluggandet. Eller åter och åter. Nu TILL pluggandet :)


Kram&puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0