18 november, Varde ljus!

IKEA, IKEA, IKEA...

Jag säger då det. Det är livsfarligt, eller i alla fall kontofarligt, att bo så nära IKEA. Jag kan ju åka dit så fort jag behöver värmeljus. Men jag inte bara kan, jag gör det också. Som idag till exempel. Fast idag behövde jag inte ens värmeljus. Idag åkte jag dit för att köpa blockljus och kronljus istället. Och köpte såklart värmeljus också. För det går ju alltid åt, liksom.

Idag bestämde jag mig dessutom för att slå på stort. Är lika bra tänkte jag, då höstens tidigare ljusomgångar har brunnit upp så fort. Idag satsade jag alltså på att köpa ljus så det räcker året ut åtminstone. 

Och såhär ser dagens fångst ut. Finfint.



Och ja, jag vet. Det finns mycket som tyder på att jag är knäpp i huvudet. Men om så är fallet kan jag faktiskt inte hjälpa det.

Men nu ska jag tända massa ljus, dricka lite glögg, äta pepparkakor och plugga en stund till innan det är dags att softa ner sig i soffan för lite fredagsmys framför Idol. 

Ha en mysig fredagskväll allihopa! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0