Det där ÄR jag..

Det där med att jag skulle fokusera på att läsa böcker till c-uppsatsen nu en vecka.. Det gick sådär. Har redan lyckats börja, och faktiskt hunnit läsa ut en till ungdomspocket. "Tänk om det där är jag" heter den, av Johanna Lindbäck, och OJ vad den träffade rätt. Jag kunde inte ha känt igen mig mer i en bok. Allt huvudpersonen kände och tänkte stämde så bra in på något sätt. Det där jobbiga vemodet som drabbar en. Hur man känner att man inte passar in. Hur man HELA tiden tänker på vad andra tänker, och hur man är så säker på att det inte är positivt.

Genom att läsa den här boken fick jag det där "utifrånperspektivet" som jag tror är så viktigt för mig att få ibland. Som en liten påminnelse. För jag inser att de tankar som finns i huvudet kanske inte är helt logiska alltid. Men ändå, så ont det gör när man plågar sig själv genom att hela tiden se sig själv med "andras" nedlåtande ögon. Och uppenbarligen är jag inte ensam. Jag, och alla andra, som håller på såhär borde sluta! Sluta NU! Det är inte hälsosamt att ständigt gå och fundera på vad andra KAN tänka och tycka om en. Men jag vet, oj vad jag vet, hur svårt det är! Men jag kämpar på. Och det hoppas jag att andra gör också.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0