Hungerspelen



För ett tag sedan skrev en bloggare jag följer att hon höll på att läsa Hungerspelen, och var tvungen att skynda sig att läsa ut boken innan hon skulle på premiären av filmen som var några dagar senare. Någonstans hos mig ringde det då en klocka och jag kom på att det var boken jag skrev om både här och där för ett tag sedan. Eftersom jag i den vevan beställde en hel drös böcker hade jag inte kommit till Hungerspelen än, men när jag förstod att den skulle komma på bio bestämde jag mig för att börja läsa direkt. Jag tog med mig boken till Borås och läste några kapitel på vägen upp i bussen. Fastnade ganska direkt, men har inte haft särskilt mycket tid till att läsa vidare, förrän igår. Mellan müslin och målningen satte jag mig i kökssoffan och läste. Och läste. Och läste. När det tillslut var dags att gå och handla och sedan möta pojkvännen hade jag ungefär en tredjedel av boken kvar. 

Kvällen tilbringades framför tvn och när vi sedan gått och lagt oss och pojkvännen slocknat blixtfort (som vanligt) låg jag och vred på mig och stirrade ut i luften (som vanligt). Jag bestämde mig för att strunta i att ens försöka att somna och tog fram ficklampa och Hungerspelen. Sedan läste jag till kvart över tre, lämnade bara tre kapitel kvar, innan jag tillslut kände mig ganska trött. 

Imorse när jag vaknat, greppade jag nästan direkt boken och började läsa. Men magen började kurra och jag tog med boken till köksbordet istället. Mackan i ena handen, boken i andra. Och nu är boken utläst. Och jag har redan beställt del två och tre. Kan knappt vänta på att få dem i brevlådan.

Jag tror det är det här som kallas "en riktigt bra bok" och jag är överycklig över att ha kommit tillbaka till samma "mode" som jag hade på högstadiet. Då jag slukade böcker som andra slukade godis. 

Nu ska jag försöka fokusera på läsning till c-uppsatsen (och kanske nån ynka liten ungdomspocket) tills de andra delarna kommer om nån vecka. 


Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0