Strukturerad shopping?

Efter föreläsningen idag cyklade jag in till stan för att köpa EN sak. Det slutade som förväntat med att jag kom hem med en hel påse full med skojiga saker från prylbutiken Tiger. Blev så inspirerad och pysselsugen av allt nytt som kommit in så jag kunde inte hålla mig. Dock fick jag inte köpt det jag åkte till stan för. Det var inte så att jag glömde vad jag skulle ha, det fanns helt enkelt ingen variant som dög. Hittade däremot hur mycket annat som helst som var vårigt och fint, men som jag lyckades hålla mig ifrån att köpa. 

Nackdelen med mig just nu är bara att jag har så himla mycket ideér och annat jag vill eller helt enkelt måste göra i huvudet att det slutar med att inget alls blir gjort. Istället ligger jag vaken på kvällarna/nätterna och har svårt att varva ner och sluta tänka på allt som osorterat flyger omkring i mitt huvud. Häromdagen köpte jag en kalender med den eviga förhoppningen om att kunna strukturera upp mitt år. Vanligtvis slutar det med att jag skriver in saker i efterhand eller helt enkelt inte använder den alls. I år, och framförallt i vår känner jag att jag verkligen behöver lägga manken till och åtminstone försöka skapa lite struktur i mitt liv. Känner mig redan alldeles för stressad över allt och ingenting. 

Hoppas på att den här tjusiga damen kan hjälpa mig att få lite struktur.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0