En spännande blandning av helgmums.

Både jag och Rasmus är inne i någon slags morotsperiod nu. Det betyder helt enkelt att vi äter massa morötter. Och vad passar väl bättre nu när det är helg än att lyxa till rötterna med lite dipp? Min favorit dilldipp blev det igår ikväll.


Ytterligare lite helglyx blev det när jag efter många om och men beslutade mig för att göra en semla, något som jag gått och varit sugen på hela dagen. Enda problemet var att vi varken hade semlebullar, mandelmassa eller någon riktig grädde hemma. Så vid tiotiden ställer jag mig och börjar mixa sötmandlar och strösocker till någon slags mandelmassa, tar fram en rund lussebulle ur frysen och gräver fram sprutgrädden längst inifrån kylskåpet. Vid elvatiden nådde jag mitt mål: en semla! Och tro det eller ej, men den var faktiskt ganska god. Dock ser jag fram emot en riktig semla inom en snar framtid. 

- P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0