14 oktober

Idag har jag storhandlat! Eller ja.. storhandlat så mycket som det går att storhandla för drygt 200kr. Jag tycker dock att jag fick riktigt mycket för de pengarna, och då köpte jag ändå ost, och ni vuxna människor som faktiskt handlar mat åt er själva (SHIT vad vuxen jag är alltså!) vet att ost är ganska dyrt. Förutom ost så köpte jag även massa andra vuxna saker såsom diskmedel, hushållspapper och mjöl. Får ju heller inte glömma de fina "rosabandet-äggen" jag köpte. Dagens goda gärning eller vad säger ni? Hade varit fräckt om äggen var rosa eller nåt, men så var tyvärr inte fallet.

Förövrigt har denna dag spenderats genom att träffa min grupp för att arbeta lite med slutuppgiften i kurserna "grafisk form och layout" och "visualisering i bild och modell", dvs. det projektet som handlar om att bygga husbåtar. Vi kom väl inte extremt långt, men vi har i alla fall några ideér som vi ska jobba vidare på. Imorgon ska vi ha handledning med våra lärare och sedan ska vi gå och fota området där husbåtarna är tänkta att ligga och även de två husbåtar som faktiskt finns redan idag i västra hamnen.

Efter detta åkte jag och två i gruppen in till Gustav Adolfs Torg och åt på China Box. Mumsigt. Sedan gick vi en kort sväng till köpcentrat Triangeln och kollade lite innan vi (jag och en till) åkte till Friskis för att träna på gymet. Jag tränade massa mage idag så det lär väl kännas imorgon skulle jag gissa på. Men vafan, Beach '10 närmar sig!

Dagarna som gått sedan jag skrev senast har bland annat innehållit film med två klasskompisar hos mig, falafel för tredje gången inom loppet av en vecka (sjukt, jag vet.), träning, inlämning av uppgift 4 i ritteknik och introduktion av den stora uppgiften i projekteringsmetodik, nämligen att rita ett fritidshus utefter en klasskompis önskemål. Vi ska göra alla ritningar som behövs för ett bygglov och sedan göra presentationsritningar som skall visas på en utställning den 9 december. Jag jobbar med en kille i min klass, förövrigt han som hejar på Elfsborg, och vi har idag gett varandra så kallade program för vad vi vill ha med i våra fritidshus. På torsdag nästa vecka skall skisser för huset lämnas in och sedan börjar arbetet med de riktiga ritningarna.

Imorgon efter att vi har arbetat med husbåt-projektet skall jag iväg och titta på en lägenhet och förmodligen ska en klasskompis följa med. Jag kan behöva någon som säger vad hon tycker och så. Jag hoppas verkligen att lägenheten är fin, för då blir det förmodligen flytt efter nyår. Efter lägenhetsvisningen ska vi tillbaka till skolan och bygga våra modell-kuber som skall redovisas på måndag. Kan bli spännande.

Som ni kanske märker har jag en del i skolan att göra. Inlämningar varje vecka och flera projekt på gång. Det är dock jätteroligt alltihop och jag är verkligen jättenöjd med mitt val av program. Vad som gör det ännu bättre är att vi kommer ha ungefär 3 st tentor på alla 3 åren. Hur underbart är inte det? Det är så mycket bättre med inlämningar, redovisningar och grupparbeten. Det enda jag har lite ångest över just nu är tentan i Arkitekturhistoria vi ska ha 17 november. Det är sjukt mycket man måste lära sig och historia är väl inte riktigt min grej. Men jag tröstar mig med att vi som sagt knappt har några tentor. Det finns ju faktiskt de som har flera tentor varje termin i alla ämnen. BLÄ!

Måste bara berätta också innan jag avslutar detta alldeles för långa blogginlägg att jag fick VG på uppgiften med bilden på betongkilen som vi skulle redigera, och eftersom VG är det högsta betyget kan jag inte vara annat än nöjd.

- Paulina

Kommentarer
Postat av: annika

Kul att läsa hur det går för dig där nere.Är det flytt på gång redan? Vi ses när du fyller år hoppas jag Kramis Annika

2009-10-15 @ 10:17:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0