Morgnar

Jag älskar de morgnar som jag faktiskt går upp i god tid och hinner äta min frukost långsamt. Just de dagarna känns det som att jag egentligen borde vara en morgonmänniska. Just då mår jag faktiskt väldigt bra. Det är synd bara att sängen aldrig är så skön som på morgonen, att täcket aldrig någonsin känns lika mjukt och fluffigt som precis när klockan ringer. Att jag har en förmåga att snooza bort flera timmar är ingen direkt nyhet och det är verkligen irriterande. Jag önskar att jag kunde få min hjärna att liksom memorera den där härliga morgonkänslan och plocka fram den när klockan ringer. Det hade varit fint!


Ha en fin torsdag kära ni!

Jullov och nyttiga saker

Sitter här med en kopp kaffe och försöker få mig själv att göra alla de där nyttiga sakerna som jag haft över en vecka på mig att göra men fortfarande inte gjort. Tänk den dagen som jag får någon slags självdisciplin. Vilken lycka. 

Eftersom jag spenderade större delen av dagarna kring jul och nyår med att plugga kändes det inte riktigt som att jag hade något jullov. Efter redovisningen den 10 januari och fram till imorgon då vårterminens första kurs börjar har jag dock kunnat vara ordentligt ledig. Det var verkligen behövligt efter höstterminens höga tempo och jag har spenderat mina lediga dagar med att titta på mängder med avsnitt av Grey´s Anatomy, träffa fina vänner och att träna nästan varje dag. Därför känner jag mig faktiskt riktigt redo inför att starta vårterminen imorgon. Den där känslan av att börja på ett nytt block, en ny kalender och nya spännande saker överhuvudtaget är så härlig. Synd bara att den inte brukar hålla i sig så jättelänge. 

Nej, de där vettiga sakerna var det ja. Första steget är att öppna upp mitt CV och se vad som bör göras med det.
Hoppas att ni får en fin måndag!


Husligheten själv

Häromdagen testade jag för första gången att baka ett LCHF-bröd. Det blev ett solrosbröd på ett recept som jag lånade från bloggen 56kilo. Det blev en aning för salt tycker jag, men annars väldigt gott trots att det inte riktigt går att jämföra med "vanligt" bröd. Det är ju inte riktigt lika fluffigt. Fast å andra sidan är det ändå jämförbart med ett sånt där riktigt mörkt fröfyllt bröd. Det funkar i alla fall ypperligt att äta som smörgås med t.ex. smör, ost och paprika på! Mums! 




Igår ställde jag mig dessutom och gjorde en rejäl gryta med champinjonsoppa! Det receptet hittade jag i senaste numret av Buffé (Ica:s tidning ni vet), men det finns även på Icas hemsida. Jag som älskar champinjoner tycker att soppan blev supergod. Den var dessutom väldigt mättande! 




Nu kurrar det minsann massor i magen, men eftersom jag åt den goda soppan till lunch tänkte jag hitta på nåt annat nu. Hoppas att ni får en fin lördagskväll!


Vinter

Det blev visst ett väldigt långt blogguppehåll för min del. För ett tag sedan läste jag på en av alla bloggar jag följer att det här med bloggande liksom går i en slags cirkel. Ju mer man bloggar desto mer inspiration får man. Och det verkar som att det stämmer åt andra hållet också. Ju längre tid man är ifrån bloggandet desto svårare blir det att komma igång igen.

Mitt problem är ju som jag tidigare nämnt att jag ställer lite för höga krav på mig själv. Och tänk vad mycket jag borde eller åtminstone skulle kunna skriva om nu. Om jag skulle ta igen den tid jag inte bloggat nu skulle det här bli en hel, och troligen väldigt ointressant, uppsats. Jag tänkte därför strunta i "ta igen den förlorade tiden" och bara köra på härifrån. Kanske kommer det några glimtar från december framöver. Men nu bjuder jag istället på några foton från det fantastiska vinterlandskapet som jag tog en promenad i tidigare idag!









Vill passa på att tacka er trogna läsare som trots mitt långa uppehåll har kikat in här då och då! Ni är fina!


RSS 2.0