27 februari

Häromdagen när jag var och handlade bestämde jag mig för att köpa morötter. Jag började plocka ner i min påse och tog först en väldigt fin liten morot, när jag sedan plockade upp en andra från högen var den helt krokig och jag var väldigt nära på att lägga tillbaka den och ta en annan, men precis i sista stund tänkte jag att såhär gör ju alla! Alla vill ha de fina, raka morötterna och lämnar de med konstig form. Jag fylldes av någon slags medlidande för alla stackars krokiga morötter och resten av de jag la ner i min påse var just krokiga. Kände mig sedan otroligt nöjd, och ja, jag tycker själv att jag är ganska konstig.

Nu har det äntligen börjat bli vår här nere i söder! Igår sken solen en liten stund faktiskt, snön smälte och fåglarna kvittrade. Man kunde ju inte vara annat än glad! Och idag såg jag årets första mc-åkare. Nu hoppas jag verkligen att det inte kommer mer snö, utan att detta kan få fortsätta. Vill verkligen ha sol och värme nu!

2 dagar kvar innan Rasmus kommer ner! :D

- Paulina

24 februari

Talet gick finfint! Jag hade först av alla, vilket var extremt skönt! Jag och Siri var faktiskt de enda i min grupp som blev godkända direkt, alla andra fick några mindre detaljer som läraren ville ha bättre. Alla behöver dock inte göra om, men jag är så otroligt stolt över mig själv som gjorde så bra ifrån mig att läraren godkände mig direkt!! 

Så nu har jag ytterligare en avklarad kurs, helgen kunde inte börjat bättre. För helg är precis vad jag har! Är ledig fyra dagar i rad nu, ska bli riktigt skönt att bara kunna ta det lugnt utan att behöva tänka alltför mycket på skolan, det har varit en hel del att göra nu den senaste tiden. Snart börjar vi med två nya kurser också och då lär det bli en hel del att göra igen, så jag får passa på att njuta nu. 

På måndag kommer Rasmus ner. Ska bli så underbart att få träffa honom igen. Tre veckor är alldeles för lång tid att inte ses på :( Nästa vecka har jag dessutom skola bara mån-tis så jag kan umgås med Rasmus riktigt mycket! :) Längtar!

- Paulina

23 februari

Sitter och ångestar lite över talet som ska hållas imorgon. Tio minuter fullt med massa babbel som jag ska komma ihåg. Galet! Måste tänka på att prata lååångsaaaamt och arrtiikuleerra mera, vilket inte direkt är min grej.. Men jag är i alla fall klar med allting nu, ska bara lära mig alltsammans, eller det mesta iaf.

Måste såklart säga att världens bästa pojkvän har tagit körkort idag! :D :D Grattis till honom!!! :D Nu får han se till att skaffa en bil snabbt som attan så att han kan hälsa på mig varje helg, eller i alla fall ofta! :)


För er som har spotify, enjoy! För er som inte har det, TOO BAD!
http://open.spotify.com/user/phao/playlist/7pEf3go5j10Yv1fFDJE7Oy


- Paulina

21 februari

Gah! Är inne på min allra sista toarulle.. Och jag som hade bestämt mig för att inte köpa massa onödigt nu innan nästa studiebidrag kommer..
Det är dessutom väldigt jobbigt att köpa toapapper, för det är jobbigt att cykla med och jag måste åka särskilt till Coop Forum för att köpa det. Det är klart att det finns toapapper på Ica också, men jag har faktiskt en favoritsort som jag måste ha och den finns bara på Coop :O Jag hade dessutom tänkt köpa en stor paket med rullar denna gång för att det ska räcka längre, vilket gör att det blir ännu svårare att cykla med. Därför hade det varit nice med en bil.. Tror ni att min rulle räcker till den 12:e mars då jag ska låna min farbrors bil?

Nu har jag inte skrivit på ett tag och därför finns det alldeles för mycket saker jag skulle vilja skriva om. Faktiskt så är allt en enda stor och kletig (?) röra i mitt huvud just nu och jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Jag tror inte att jag ska skriva ner allt, för då kommer du att få sitta i flera timmar och läsa och kommer garanterat att ge upp efter en stund.

Jag börjar i alla fall med att gnälla lite. Häromdagen pratade jag med en kompis i klassen om hur han hade fått sin lägenhet, som är en studentlägenhet i Västra Hamnen för 4500kr/mån. Det är en liten men fin lägenhet och jag skulle faktiskt kunna tänka mig nåt liknande, även om det är ganska dyr hyra. Jag frågade om han hade hittat den på Blocket eller hur han hade fått den, men då svarade han att han stod i Boservice Syds bostadskö och att han fått erbjudandet därifrån, vilket är exakt samma kö som jag står i. Det visade sig även att han har stått i den kön kortare tid än vad jag har gjort!! Detta gör mig faktiskt skitsur, för jag har bara fått massa mail där det står "lägenhet erbjuden annan sökande" på varenda jävla lägenhet jag tryckt i att jag är intresserad av. Riktigt riktigt orättvist!!

Samtidigt är jag lite småsur på mig själv. När jag för en stund sedan satt och kollade på MKBs hemsida och letade lägenheter så inser jag att Boplats Syd har tagit över förmedlingen av deras lägenheter. För att få stå i kö på Boplats Syd kostar det 300 kronor om året (vilket jag tycker är helt sjukt) och om man tidigare stått i kö hos MKB så var man tvungen att betala in den avgiften före 31 december 2009 för att få behålla sina ködagar. Detta fick jag ju faktiskt nåt mail om förra året (jag minns dock inte att det stod att man var tvungen att gå med så snabbt om man inte skulle bli "utkastad"), men jag tyckte det var dåligt att man behövde betala för att få stå i kö så därför gjorde jag inte det direkt och sedan glömde jag av det. Detta betyder alltså att jag inte alls står i kö där längre och om jag betalar avgiften nu så kommer jag ju komma sjukt långt ner i bostadskön. Jag blir så SUR!!
Okej, jag tror jag struntar i att skriva resten av allt jag tänkte gnälla över, det kommer bara att bli ett alldeles för långt och jobbigt inlägg då. Nu ska jag försöka plugga lite istället så att jag inte blir underkänd i kursen Muntlig Framställning som tar slut om ungefär en vecka.

- Paulina

Loving 14 februari

14 februari, alla hjärtans dag, alla par SKA vara med varandra och fira, men det går inte. Helt seriöst tycker jag att alla hjärtans dag är aningen överskattat, varför inte fira att man tycker om varandra varje dag? Och det finns väldigt många som mår dåligt den här dagen bara för att de inte har någon att fira med. Jag har någon, men han är nästan 30 mil härifrån, så det blir inget firande för min del ändå. Jag tycker inte att det är så hemskt att jag inte får vara med Rasmus på alla hjärtans dag, men det är hemskt att inte få vara med honom när jag vill, och jag vill vara med honom nu. Saknar min pojkvän :(

Såg Neverstore på KB igår, det var riktigt bra! På vägen dit drog jag dock min första vurpa med cykeln sedan jag flyttade till Malmö. Jag var lite sen, så jag cyklade en liten annan väg som skulle gå snabbare. När Fredrik ringer och ska fråga om jag är på gång plockar jag upp telefonen i farten och precis när jag tänker säga att jag är lite försenad så känner jag hur cykeln slirar under mig och jag trillar rakt in i en bil som stod vid vägkanten. Fortfarande med telefonen vid örat försöker jag få bort cykeln som ligger över mig och som mina ben trasslat in sig i. Samtidigt halvt ropar jag i telefonen: "Jag är försenad! Jag vurpade precis, men jag är på väg!". När jag väl kommit upp, borstat bort slasket från byxorna och äntligen lagt mobilen i fickan kollar jag runtomkring mig, hoppas på att ingen har sett mig och sticker sedan snabbt som attan från platsen. Jag vågade inte ens kolla om bilen fick några repor, men jag tror inte att cykeln tog i bilen särskilt mycket, det var nog mest jag som gjorde det. Jag hoppas att jag inte gjort någon stackars bilägare arg! Jag själv har däremot ganska ont i högra skinkan idag..




- Paulina

10 februari

Idag har jag inhandlat ett par knallrosa tygskor! Och nu tänker säkert de flesta av er att jag måste vara sjuk eller nåt, men det är lugnt, ni behöver inte ringa och höra om jag har feber eller så. Jag har faktiskt mognat på senare tid, eller kanske gått tillbaka till barndomen då jag faktiskt tyckte om rosa. Jag har insett att det är en ganska fin färg och skorna kostade faktiskt bara 129 kronor så jag tycker att jag gjort ett riktigt kap. Till min hjälp hade jag dessutom tre kompisar och vi var tre mot en när vi skulle bestämma om de var fina eller inte. Den enda rösten emot var dock Fredriks, och han gör ju grimaser och rynkar på näsan till ungefär 99% av allt man visar så jag räknar inte hans röst. Så det så!


Mina fina skor :)

Snart ska jag och Siri iväg och testa IndoorWalking för första gången, det ska bli riktigt roligt! Imorgon är vi lediga från skolan och då ska vi eventuellt ta bussen till Svedala outlet och shoppa lite till. Kuligt!


- Paulina

9 februari

Igår slängde jag mitt livs första utslitna diskborste. Oh my God, I'm so grown up!

Har inte skrivit här på ett tag nu, så ni kanske har missat att jag varit en tur i Borås över helgen. Åkte tidigt i torsdags och kom tillbaka till Malmö i söndags kväll. Var riktigt kul att träffa folk igen även om jag inte varit nere i Malmö så länge efter jullovet. Passade på att fira att jag och Rasmus varit tillsammans i ett år i lördags. Vi var och åt på Oliven. Var jättetrevligt, men en aning läskigt till att börja med. Det kändes så otroligt vuxet på något vis och man kände sig en aning löjlig när man beställde läsk till maten.

Tåget tillbaka till Malmö gick 18.31 från Borås i söndag och sen var det byte i Varberg. Till Varberg gick allt bra, men tåget som gick därifrån och till Malmö saknade (jag fattar fortfarande inte hur det kan gå till!) några vagnar, så tåget var helt överfullt, så jag fick stå upp i 2 timmar. Ganska så segt med tanke på att jag hade tänkt att antingen sova en stund eller plugga, men det gick inte. Fick i alla fall sitta sista kvarten, från Lund till Malmö.

- Paulina

1 februari

Att cykla när det snöar är riktigt, riktigt jobbigt! Det kommer hela tiden små flingor, vassa som knivar och sticker en i ögonen så att man inte ser någonting. För att om möjligt ändå försöka se vart man cyklar spänner man hela ansiktet i en, förmodligen inte alltför fin grimas. Dessutom envisas näsan att rinna så att man snörvlar som en annan grinande unge och läpparna blir torra och illröda för att man tvingas andas genom munnen. Härligt!

Igår kväll bestämde jag mig för att boka mig på ett spinningpass medel idag. Jag tänkte att jag nog kunde behöva en liten paus i pluggandet (jag tar ytterligare en nu och skriver lite blogg, väldigt smart av mig med tanke på att jag inte alls skrev klart mitt tal igår som jag hade lovat mig själv). På vägen till Friskis försökte jag peppa mig själv, men kunde inte annat än att tänka: hoppas att jag orkar medel nu, jag har ju inte spinnat på jättelänge och dessutom har jag varit förkyld precis. Jag tänkte då att jag väl bara får sänka motståndet lite om det blir för jobbigt och köra på lätt istället. Väl inne i spinningsalen och uppe på cykeln säger ledaren nåt i stil med "jag har kolhydratladdat hela helgen, så jag är grymt peppad! Det kommer bli skittufft idag, bara så ni vet!". Jag kände mig en aning bedrövad och tänkte att nåväl, det kan väl inte bli huur jobbigt som helst. Jag har ju klarat av Jens pass i Borås utan problem (och för er som inte vet hur hans pass är; de är SJUKA!!). Jag kan säga såhär, idag var det allra första gången som jag inte ens orkade hålla tempot hela tiden. Det var helt galet och min aggression bara växte. Ledaren ropar saker som "ÅNEJ! BAARA 90 sekunder kvar av den här låten!!!" och "Guuuuuuuud vad skönt det här är!". Jag kände helt seriöst för att gå fram och sparka på henne! Jag vet att hon bara sa allt sånt där för att peppa oss, men det funkade då rakt inte på mig. Sedan, när passet väl är över (jag överlevde, utan att sparka eller slå nån) säger ledaren glatt "Nu är det dags för cirkelfys för min del! Ingen som ska följa med?". Jag fullständigt kokade inombords men log fint och sa hejdå när jag gick ut från salen. Fy fan vilken överenergisk människa!

Okej, förlåt. Nu ska jag släppa min ilska och fokusera på att plugga istället. Jag var väl helt enkelt inte "in the mood" för spinning idag.. Verkligen inte ledarens fel. Hon fick ju mig att svettas iaf och det är väl det som är meningen med spinning..

- Paulina

RSS 2.0