Snö

Igår var det en helt fantastiskt fin dag ute. Riktigt kallt och strålande sol. Tyvärr hann jag inte njuta något av det då jag först tränade och sedan fixade med min utklädnad, fixade fruktsallad till glutenallergikerna, pysslade med bordsplacering och vispade mängder med grädde. Festen igår blev riktigt lyckad. Lokalen funkade fint, maten räckte till alla och alla verkade ha riktigt kul.  I all stress lyckades jag dock glömma att ta en bild på mig själv. Väldigt tråkigt, med tanke på att jag var utklädd till en (riktigt snygg) snögubbe! Passade på att få användning för min studentklänning igen. Fäste svarta "stenar" av papper längs framsidan, målade mig vit i ansiktet med orange näsa och hade en av papper egentillverkad svart hatt på huvudet. Inte ens hatten, som jag fick massa beröm för, kan jag visa då jag senare på kvällen tröttnade och lät den hamna på en klasskompis huvud istället. 

Någon gång under natten började det dessutom att snöa, så när det var dags att cykla hem inatt kändes det för första gången på ett bra tag riktigt ljust och fint ute. Det har fortsatt att snöa stora delar av dagen idag också och det kändes ju faktiskt som helt perfekt tajming. När jag tände det första ljuset i min adventsljusstake imorse kände jag hur den där härliga julkänslan äntligen börjar infinna sig. 



Idag har jag inte gjort många knyck alls. Var uppe och åt frukost för att sedan gå och lägga mig ett par timmar till. Sedan blev det pizza och massa prat tillsammans med en klasskompis. Och nu sitter jag här och ska försöka kolla igenom redovisningen till imorgon innan det blir tvtittande och kanske lite gitarrspelande för hela slanten. Rätt skön dag ändå. Och en riktigt bra helg!



RSS 2.0