7 september - En dag att minnas

De senaste dagarna, då jag inte skrivit något här, har varit händelserika. Torsdagen och fredagen bestod av skola dvs. några föreläsningar och sedan den så kallade Malmödagen som kåren ordnat på fredagen. Malmödagen innebar att vi små vilsna själar som flyttat till Malmö för att plugga fick en två timmars guidad busstur runt i staden. Detta var faktiskt väldigt intressant, och jag är glad att jag åkte med. Fick se Zlatans hus på vägen! Ganska snyggt faktiskt, men höga murar runtom så man kunde bara se den översta delen av huset. Efter rundturen blev vi avsläppta vid ett ställe som heter Inkonst/Plocke-pinn där vi blev bjudna på (väldigt äcklig) mat.

Helgen har jag spenderat hemma i Borås, har träffat lite släkt och vänner för att säga hejdå så länge. Vet ännu inte när jag kommer hem till Borås nästa gång, men hoppas att det inte dröjer allt för länge. Jag har även självklart varit med Rasmus en del. Känns väldigt tungt att inte kunna träffa honom lika lätt som jag kunnat nu när jag bott i Borås. Men vi får lösa det på bästa sätt helt enkelt och försöka åka till varandra så ofta vi kan.

Ikväll åker jag alltså tillbaka till Malmö med tåget som går från Borås klockan 20.10. Känns jobbigare att åka ner den här gången än vad det gjorde förra gången. Dels för att jag åker själv nu och dels för att jag faktiskt inte vet när jag kommer till Borås igen. Samtidigt ser jag fram emot att få lära känna klassen, utforska en ny stad och faktiskt att få klara mig själv. Jag ser det som en utmaning för mig att laga mat, städa, gå upp på morgonen och allt det där man gör när man bor ensam.

MEN, för att komma till det som faktiskt känns allra viktigast att skriva om idag, hänvisar jag först och främst till dagens rubrik; "En dag att minnas". Detta står inte enbart för att jag faktiskt flyttar hemifrån idag, utan även för att jag idag tagit mitt efterlängtade KÖRKORT! Gjorde teorin imorse 8.30, fick 59 av 65, heelt okej. Sedan gjorde jag uppkörningen kl 13. Var faktiskt inte särskilt nervös till något av det, vilket jag trodde jag skulle vara. Riktigt otroligt jävla skönt att ha det avklarat nu iaf!! Slipper tänka på det mer nu när jag flyttar till Malmö. Gaaalet underbar känsla!

- Paulina

Kommentarer
Postat av: LilleBror

Jag säger bara Graaattis



Jag kmr sakna dig!!,, väldigt mkt



vi ses väll i malmö nästa g. dårå!! :p



Din LilleBror

2009-09-07 @ 18:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0