22 september

Denna morgon gick jag nog upp en aning för sent. För när jag kommit ut ur duschen insåg jag att det var ungefär tio minuter kvar till den tid jag hade tänkt cykla egentligen och då hade jag varken ätit frukost, fixat lunch eller plockat ihop skolsakerna jag skulle ha med mig. Plus att jag då skulle ta på mig kläder, fixa håret och sminka mig. Allt det på tio minuter. Inte särskilt troligt. Jag klarade det dock på 25 minuter och sedan blev det ilfart till skolan. Jag kom visserligen i ganska god tid till skolan, men kände mig ungefär som en kokt tomat eller nåt. Galet varm och med ben som ömmade. Till råga på allt hade jag den jädrans låten "Fröken Fräken" på hjärnan hela morgonen! Nåväl, går man inte upp i tid så får man skylla sig själv, det vet jag. Tack och lov så är det inga fler alltför tidiga morgnar den här veckan i alla fall.

Förmiddagen i skolan ägnades åt programmet Illustrator. Lite föreläsning och sedan övning i tre timmar. Var faktiskt ett riktigt roligt program och om jag lägger lite tid på det tror jag att jag kan få bra kläm på det. Men så är det väl med alla program. Jag lär ju inte kunna lära mig alla program vi ska hålla på med jättebra. Man får väl helt enkelt lära sig alla lite lagom mycket och sedan lägga mer tid på de som är roligast/mest användbara. På fredag ska vi i alla fall gå igenom InDesign. Hoppas att det också är ett roligt program att jobba med.

På den två timmar långa lunchen åt vi först lite mat och sedan la jag och en klasskompis oss i varsin soffa och sov en stund. Eller, jag slumrade nog bara till lite. Hon däremot sov som en stock! Efter lunchen hade vi ritningsövning i tre timmar. (man behövde dock inte vara där hela, så jag gick när det var 40 min kvar) Jag fick äntligen lämna in uppgift 1 och sedan introducerades uppgift 2. Jag hann nästan bli klar med ritningen som hör till uppgiften på lektionen, bara lite små detaljer kvar. Det som känns tyngst denna uppgift är texten som ska vara till. Uppgiften handlar lite om hur huset är uppbyggt, vilka väggar som är bärande osv. så detta känns lite svårare att skriva om än det vi skrev i uppgift 1, men det blir nog bra. Rasmus får hjälpa mig när han kommer ner! Hihi.

Avslutningsvis måste jag bara berätta vilken lyxmåltid jag fixade till åt mig idag. Jag åt potatis, köttbullar, sås och lingonsylt. Inga nudlar här inte! Det var faktiskt första gången i mitt liv som jag lyckades göra en riktigt bra sås. Är fruktansvärt stolt över mig själv. Gjorde dessutom mycket sås, så den räcker ett par middagar till. Perfekt!

- Paulina

Kommentarer
Postat av: tessa

åå vad härligt att du lär dig illustrator och indesign (de använder jag alltid), jag har några frågetecken med de programmen :) hihi

2009-09-23 @ 11:13:59
URL: http://litalenita.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej på dig!!!! Vad kul, din blogg! Låter så underbart när du cyklar överallt, det är ju verkligen en perfekt cykelstad! Men jag kommer ihåg att man ofta blev stoppad av polismannen, antingen hade jag ingen lampa, eller så var det fel med reflexerna =) Men jag hoppas att du trivs i Malmö!!Kramkram

2009-09-23 @ 18:37:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0