14 september

Igår var jag duktig, städade lägenheten och lagade mat och diskade. De två sista har jag visserligen gjort varje dag sedan jag flyttade men igår lagade jag mat så det räcker i två dagar till. Underbart att inte behöva laga mat idag när jag kom hem från skolan. På kvällen igår kände jag mig dock så slö eftersom jag varit inne hela dagen, så då bestämde jag mig för att ta en liten cykeltur ner till stranden. Det var bara det att när jag cyklat en bit började det ösregna. Inte så kul kanske men jag fortsatte ändå. Cyklade förbi Zlatans hus och tittade lite nere vid kallbadhuset. Det gick dock inte att se så mycket för regnet och för att det var så mörkt.

Idag hade jag skola kl 15-17, en föreläsning om arkitekturhistoria. Den tiden på dagen måste ju vara den sämsta någonsin att ha en lektion. Man sover bort hela förmiddagen och när man kommer hem är det försent att hitta på nåt. Riktigt uselt. Trots det har jag ändå lyckats få en del vettigt gjort idag. (Dock inte tvättat, som jag hade tänkt från början). Har däremot suttit större delen av kvällen och arbetat med min ritning som börjar bli riktigt bra nu faktiskt. Hoppas att jag kan få den klar imorgon på lektionen så att jag kan börja med planritningen. Imorgon har jag skola mellan 13 och 16. Då ska vi rita på våra ritningar hela tiden, så man borde väl komma en bit iaf. Ska försöka tvätta lite imorgon med! Har hunnit få en del smutstvätt som ligger utspritt i lägenheten nu. Kan bli spännande, lär ju få ringa mamma ett antal gånger innan jag får pli på tvättmaskinen.

Kände att detta blev ett otroligt tråkigt inlägg, men det har inte direkt hänt nåt roligare än det jag skrivit. Eller jo, nu ljög jag. Rasmus har ju faktiskt bokat biljett nu! Han kommer hit ner den 23:e, dvs. nästa onsdag. Kommer bli underbart att träffa honom igen! Längtar :)

- Paulina


Kommentarer
Postat av: cooolast i stan

naaaaaaaaaaw jag längtar med!!!!!! men det är så lång tid kvar :( men jag är ju ledig några dagaar nu så får sova bort dagarna så går det fort :D :D



pusspusspusspuss

2009-09-15 @ 00:42:27
Postat av: tea

klaaaga inte! ni får iaf rita! vi har BARA föreläsningar..och du vet hur bra koncentration jag har haha :(

2009-09-15 @ 17:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0