16 mars

Folk har frågat och frågat, hur gick det egentligen med toapappret? Jo, jag klarade det! Jag höll alltså mitt löfte om att inte köpa något nytt till den dagen då jag fick studiebidraget. Det var dock precis på gränsen, med fyra ynka rutor kvar innan jag tillslut cyklade hem med en stor paket nya fina favorittoapappersrullar.

Då var man nere i Malmö igen, efter en riktigt härlig helg i Borås. Körde bil själv ner igår och det gick riktigt bra. Jag var lite orolig för om jag skulle hitta hela vägen, men det gick fint. Kändes lite ensamt vissa stunder dock, men med hög musik och en påse kakor bredvid sig var det inga problem heller. 

Idag tog jag, slö som jag är, bilen till skolan. Plockade även upp Fredrik och Siri på vägen. Efter skolan åkte jag och Siri till Ica Maxi där jag hade bestämt mig för att passa på att storhandla nu när jag hade bilen. Hade skrivit en lång lista på allt jag behövde, så jag fick helt enkelt ta det sjukt stora steget att ta en kundvagn. Kändes nästan lite väl vuxet och ganska läskigt, men det var helt enkelt nödvändigt. Jag sprang (kanske inte sprang, men nästan) runt som en liten tok och plockade åt mig allt jag skulle ha, och lite till, och det kändes som att jag handlade till en hel familj. Jag fick bland annat köpt alla härliga ingredienser till min Chili con carne som jag ska göra nu någon dag. Handlade även massa spännande saker som jag ska göra egen müsli av ikväll och ingredienser till kardemummakaka som jag ska baka nu nån dag. Mums! Jag har förresten avlagt ett löfte till min käre vän Kristoffer som ska hälsa på i helgen att jag ska ha bakat en kladdkaka till honom, så det får jag också göra i veckan. Jag är så duktig! 

Tidigare ikväll var jag iväg och kollade på en studentlägenhet på Lindängen. Det är visserligen ännu längre bort från skolan än vad jag bor nu, och den kostar lika mycket som det jag betalar nu, men jag tänker att det skadar ju aldrig att kolla. Jag är dock ganska säker på att jag inte ska flytta dit, delvis för att jag kände att området var lite konstigt och egentligen alldeles för långt ifrån skolan. Jag cyklade dit nu och det var verkligen inga cykelvänliga vägar dit och jag vill helst inte behöva ta bussen till skolan. Sedan var det lite småsaker med lägenheten jag inte gillade. Den var lagom stor, hade ett jättestort badrum och en balkong, men köksdelen var rätt sunkig, det var en spis med bara två plattor och ett litet kylskåp med endast ett pyttelitet frysfack i. Det kommer inte jag klara mig med, om man tänker på hur min frys och mitt kylskåp brukar se ut nu; helt proppfulla. Jag får helt enkelt fortsätta att leta, nu börjar det ju dessutom att bli varmare ute och då kanske det inte är lika kallt här nere i källaren.

- Paulina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0