30 mars

Kaffekokaren invigd! Likaså min fina stekgryta. Kaffet blev dock ganska äckligt, tror jag i alla fall. Känner inte speciellt mycket smak nu, men jag tror det var äckligt iaf. Bättre lycka nästa gång helt enkelt.

Stekgrytan behövdes självklart inte vid kaffekokandet, utan den använde jag när jag skulle laga Chili Con Carne a la Siri (och lite Paulina). Jag insåg då att jag inte känner särskilt mycket lukt heller, drog en ordentlig "luktning" på Chilikryddan och kände inte det minsta lukt. Inte heller nån lukt på spiskumminen.. Riktigt tråkigt måste jag säga när man lagar mat att varken känna någon smak eller lukt, och jag har en känsla av att maten blev ordentligt stark med tanke på att jag kryddade och kryddade utan att det smakade nåt alls. Det återstår helt enkelt att se när jag äter upp resterna som jag lagt i frysen sedan när jag återfått mina borttappade sinnen.

Jag inhandlade idag mitt livs första nässpray! (okej, jag använde väl det när jag var liten, men då köpte ju mamma) Trodde aldrig att jag skulle sjunka så lågt alltså, trotsa mina egna principer, men med tanke på att jag låg i ungefär tre timmar igår och inte kunde sova för att jag dels var helt igentäppt, sedan hade sjukt ont i bihålorna så kände jag att det kanske är värt att testa. Sjukt obehaglig känsla är det i alla fall att spruta upp nån läskig vätska i näsan, usch och fy!

- Paulina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0