Fullt upp

Nu var det en vecka sedan jag kikade in och skrev något här på bloggen. Det har hänt en massa, och intervjun jag skrev om förra gången gick enligt mig själv ganska så bra. Jobbet det rörde sig om var som pedagog för barn och ungdomar, dvs. ämnesspecifik läxhjälp. Det verkar dock inte bli något jobb, men som en första intervju för min del känner jag mig ändå nöjd. Jag väljer att se det som nyttig övning inför framtiden, då mitt liv hänger mer på en intervju än vad det gör nu, när jag ändå pluggar 100%. För nu har tillslut exjobbet, dvs. C-uppsatskursen satt igång och det kommer sannolikt att bli en hel del att göra framöver. Just nu är det fokus på litteraturstudier och jag har en engelsk bok att läsa samt skriva ett diskussionsunderlag utifrån till den 19:e mars då det är litteraturseminarium. Efter det kör skrivandet igång på allvar och jag och min skrivpartner ska dra upp till Borås en sväng och kolla in Regementsstaden som skall bli vårt fallstudieobjekt. 

Just nu är det annars ganska mycket fokus på träning. Jag försöker planera mina dagar utifrån den träning jag vill hinna med och inte tvärtom. Träningen har så stor del i hur jag mår och därför känns det fel att bara träna när man hinner emellan allt annat man vill göra. Nej, träning prioriteras för min del. 

När jag sedan har lite tid över försöker jag pyssla så mycket som möjligt. Det är både roligt och får mig att släppa allt annat för en stund, vilket mitt stressiga jag behöver just nu. 








Kram!




Kommentarer
Postat av: Marita

Åh vad fina fjärilar det blev med den stansen. Ser fram emot mitt brev :)

2012-03-12 @ 13:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0