Illustrator

Sitter just nu och pillar i Illustrator. Åh vad jag gillar det programmet! Älskar vektorer! Tål inte pixlar! Kanske är därför som jag tycker att Photoshop är så knepigt.. 

I alla fall, så har jag lagt många, kanske lite väl många, timmar på att sitta och rita i Illustrator nu mina lediga dagar. Så jag tänkte ge er ett litet smakprov. Egentligen pysslar jag med en annan illustration, som tar sååå mycket tid och tålamod. Men för att stirra på något annat en liten stund slängde jag ihop en litet par. 





Nu ska jag återgå till min andra bild! Hej så länge!


En fruktig våffla.

En banan, ett ägg, en kiwi, en näve hallon och en klick naturell kesella. Bara i lite snyggare form. 





Igår kollade jag runt bland lite bloggar och hittade den här tjejen. Hon tipsade i ett inlägg om bananvåfflor, och jag blev sugen på att testa. Så idag cyklade jag iväg till affären och köpte bananer. Och gott blev det! De blev inte lika frasiga som vanliga våfflor, och såklart inte lika söta som man är van vid, men det var helt klart gott!

Man tar bara och mosar en banan ihop med ett ägg och gräddar som en vanlig våffla. Sedan tog jag lite naturell kesella, tinade hallon och en skivad kiwi på. Mums!


Regnet öser ner, men snart är det sommar.





Det har varit fullt upp med uppsatsen den senaste tiden. Suttit hela dagar på biblioteket och bara skrivit. Därför känns det nästan lite konstigt nu att ha några lediga dagar nu fram till sista handledningen. Efter den blir det stenhårt jobb igen i knappt en vecka för att fixa allt det sista och sedan lämna in den 21 maj. Känns helt otroligt att de här tre åren på Malmö Högskola snart är över. Känns ju inte alls länge sedan jag flyttade hit. Snart är det nya äventyr som gäller. Förhoppningsvis två år till med plugg, men först en sommar full med jobb och förhoppningsvis lite ledigt också. Sedan blir det ju flytt också. Vart exakt är fortfarande osäkert, men nu har jag bestämt mig för att tiden i källaren är över. Ska bli så skönt! 


Idag är det i alla fall fokus på "nyttiga" saker. Städning, diskning, tvättning, strykning och träning står på schemat. Och sedan tänkte jag försöka klämma in lite tid för pyssel som belöning. Jag vill så mycket, men tiden har inte riktigt räckt till nu det senaste. Så dessa lediga dagar ska jag försöka tillåta mig att ha lite kul också.  

Kram!

RSS 2.0