Musik och julkaffe


Nu har det varit tyst från mig i några dagar. Har egentligen inte haft så mycket att göra i skolan, då vi håller på med ett ganska simpelt grupparbete just nu. Min lediga tid har istället gått till att träna, till att förbereda lite inför advent och framförallt till att lyssna igenom en hel del musik. Jag och en klasskompis har nämligen, som en kul grej, gjort topp-100-listor som ska representera det vi lyssnat på i hela våra liv. Ni kan ju tänka er vilka nostalgitrippar det blir när man ska göra en sådan lista! Mycket känslor som väcks till liv och mycket "skämsmusik" som helt enkelt måste vara med på listan för att, ja, de har ju en gång i ens liv betytt något. Jag har dessutom återupptäckt massa musik som jag gillade typ på högstadiet och som fortfarande är riktigt bra. Kul!

Jag har dessutom i ett försök att skapa någon slags advents-/julstämning köpt Zoegas julkaffe som jag dricker till frukosten. Det känns som att det senaste året har gått så otroligt snabbt. Speciellt de senaste månaderna har bara flugit iväg. Jag insåg egentligen bara för några dagar sedan att det faktiskt är nu på söndag som det är första advent! Kanske är det bristen på snö eller avsaknaden av ens en gnutta "vintrig" känsla som är felet. 

Nu ska jag iväg och träna, men jag tittar nog in igen lite senare för att visa lite av mitt adventspyssel!
Hej så länge!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0