Inspiration i köket

För ett litet tag sedan hittade jag en blogg som är precis i min smak. Och då menar jag bokstavligen. För bloggen är fullproppad med recept för LCHF och lågkolhydratkost. Jag har haft lite svårt att variera min matlagning sedan jag började äta mindre kolhydrater. Det började, som för många andra, med ägg och bacon typ varje dag. Sedan åt jag avokado och köttbullar i mängder, och nu det senaste har det blivit mest lax och broccoli. Men på bloggen 56kilo.alltforforaldrar.se finns det mängder med recept som har fått mig att tycka att det är kul att stå i köket. Jag har bara hunnit testa två recept än, men båda har varit jättegoda och jag tänker fortsätta att inspireras. 



Så här såg min LCHF-ugnspannkaka ut. En klassiker till ugnspannkaka är ju lingonsylt, men det hade jag tyvärr ingen hemma. Så jag blandade lite björnbär med creme fraiche och åt till istället. Funkade faktiskt ganska bra, men nästa gång ska jag fixa lite rårörda lingon till! 





Hoppas att ni har en trevlig lördag! :)
 

Kommentarer
Postat av: Johannes Bredberg

ÅH, såg jättegott ut!!! :D

Svar: Det var det också! :) Testa det någon gång vettja!
Paulina

2012-10-20 @ 12:33:18
URL: http://barajohannes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0