Mumsig lax

Igår fyllde jag min frys med lax. Eller ja, kanske inte fyllde. Men jag köpte en del lax helt enkelt.. Jag har nämligen hittat en ny rätt att lägga till mina absoluta favoriter. Den här kvalar dessutom in bland de superlättlagade rätterna. Man kan väl säga att jag blev inspirerad av den där Philadelphiareklamen med lax som går på tv. Den som jag förövrigt avskyr, för att den är SÅ LÖJLIG! Dock verkar den ju ha lyckats på något sätt, eftersom jag inspireras av den. Å andra sidan använder jag ändå inte Philadelphia, för jag tycker det funkar minst lika bra med någon billigare variant, typ ICAs eller Willys egna färskost. Så reklamen har fått mig att gynna deras konkurrenter. Hihi!

I alla fall. Nog med struntpratet. Maträtten går ut på att man brer ett (tjockt) lager med valfritt smaksatt färskost på en fryst laxfilé. Sedan strör man lite riven ost uppepå och tjoff in i ugnen på ca. 150-175 grader i typ 40 min. När det är en liten stund kvar innan fisken är klar så kokar man lite goda grönsaker och sedan serverar man allt med en klick creme fraiche och massa citronpeppar. Mums!




Ha en fortsatt trevlig fredagskväll! Själv tänker jag fortsätta att slötitta lite på X-factor och mumsa på hallonpaj a la LCHF!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0