2013

Igår fick jag äntligen köpt mig årets kalender. Den där kalendern som jag köper varje år med lika höga intentioner. Den kalendern som jag efter (alldeles för kort) tid glömmer bort litegranna. Den där kalendern som jag sedan skriver in allt i efterhand i. 

Jag förväntar mig inte att det blir annorlunda i år, men genom att inte ha en kalender nu den första månaden har jag upptäckt hur mycket jag saknar att faktiskt skriva in saker även om det blir i efterhand. Med en kalender kan jag få en överblick över min träning, över roliga (och tråkiga) händelser och "vilken helg det nu var som jag åkte dit eller dit". Det känns faktiskt ganska trevligt, och viktigt, att kunna gå tillbaka och kolla även om kalendern för mig inte fungerar riktigt så som den egentligen är tänkt. 


Utseendet på kalendern är givetvis viktigt. Vad som dock är ännu viktigare är hur den ser ut inuti: främst att raderna är horisontella! Med tanke på hur förtjust jag blev i 2012 års kalender var det knepigt att hitta en värdig kandidat i år. Efter många om och men hittade jag dock en lagom stor, lagom komplicerad och lagom fin. Dessutom en med möjlighet att byta framsida. Jag blev väldigt förtjust i ugglan, så den får agera framsida nu ett tag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0