Längtan

Just nu längtar jag lite extra efter vår. Jag vill slippa tjocka jackor, tjocka tröjor, halsdukar, mössor, vantar och klumpiga skor. Jag längtar efter att kunna känna varm luft mot halsen och glipan mellan byxa och strumpa. Jag längtar efter att få använda mina nya Converse, min skinnjacka, mina tunna, färgglada halsdukar och att kunna sätta upp håret högt på huvudet utan att ens behöva tänka ordet mössa!
 
Men. Ute känns det återigen kallare. Snön ligger kvar. Och iskalla vindar hotar fortfarande minsta synliga hud på kroppen. Jag får mysa inomhus med ljus, filtar och varma soppor och drycker i ytterligare ett antal veckor. Men längta kan jag inte låta bli att göra. 
 
Återanvänder förra årets bild som representerade i princip samma känslor.
 
Godnatt! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunnel

Vad mysigt du skriver. Förstår dig,inte alla som haft tillgång till sol och värme mitt i vintern som jag och pappa. Men tiden går fort så det kommer,hoppas och tror att sommaren kommer bli varm.Måste bli. Kram

2013-02-12 @ 11:18:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0