Vårkänslor

Vad säger ni? Är våren äntligen här för att stanna?

Jag vågar nog inte riktigt erkänna att våren är här än. Mycket på grund av att jag länge varit helt inställd på att vintern skulle vara åtminstone hela mars också. Men visst är det mycket som pekar på att snön äntligen är påväg att smälta bort helt. Bara det faktum att jag just nu sitter med balkongdörren vidöppen, med solen strålande in genom fönstrena, talar ju ett ganska tydligt språk. 


Idag har jag i alla fall tagit ett litet steg och ställt ut balkongmöblerna igen. Vilket också "återinför" mitt behov av att köpa köksstolar, eftersom balkongstolarna under vintern har använts inomhus istället. Nu har en längtan efter att få pyssla och fixa med växter och annat fint på balkongen också vaknat. Jag har någon slags idé om att ha ett bord eller en bänk med lite växter och örter framöver. Jag får nog helt enkelt ta och traska runt till några secondhandbutiker och leta efter både köksstolar och roligt "balkongmaterial". 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0